Kioskiketju R-kioski on useasti tempaissut kahvikupeillaan. Vuoden 2016 syksyllä ketju toi rintaliivit pahvisiin take away -mukeihinsa Roosa nauha -keräyksen tukemiseksi.

Samana keväänä R-kioski ja samaan Reitan-konserniin kuuluva ruotsalainen Pressbyrån kannustivat kahvikansaa kioskeihin järjestämällä kahvimaaottelun.

Vuosina 2014 ja 2017 R-kioski liputti kahvikupeillaan suvaitsevaisuuden puolesta.

Tällä kertaa R-kioski haluaa piristää kesälomiltaan arkeen palaavia asiakkaitaan. Koko alkusyksyn ajan R-kioskilta kahvin ostava saa vitsin kaupan päälle.

R-kioskin tiedotteen mukaan vitsikampanja on saanut inspiraationsa sisarketjultaan Pressbyrånilta. Ruotsissa kampanja kulki nimellä Det finns en vits med kaffe.

R-kioskin valikoimat vitsit voi lukea kahviostoksen ohella saadusta kuitista. Tämä siksi, että R-kioskin mukaan useat asiakkaat ovat liian kiireisiä kuuntelemaan vitsiä ostoshetkellä. Ketju ei kuitenkaan kiellä kauppiaitaan keksimästä ja kertomasta itse vitsejä asiakkaille.

R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin in mukaan vitsit ovat peräisin tunnetuilta suomalaisilta artisteilta ja näyttelijöiltä, kuten Jope Ruonansuu, Juice Leskinen ja Mato Valtonen.

"Haluamme vitsailla harmittomilla aiheilla ketään loukkaamatta. Mukana on sanoilla leikittelyä, suomen kielen erityisominaisuuksia sekä puujalkavitsejä", Schalin kertoo tiedotteessa.