Markkinointi

Perttu Räisänen 10.7. 15:43

Pyöräilyvuoden huipennus on käsillä – Tour de Francelle kelpaavasta pyörästä voi joutua pulittamaan yli 10 000 euroa

Specializedin S-Works Venge -pyörä maksaa yli 10 000 euroa.

Valmistajat esittelevät uusimpia pyörämallejaan Ranskan ympäriajon aikana. Tänä vuonna ominaisuuksien trendit ovat selvät.

Maantiepyöräilyn vuosittainen kohokohta on käsillä, kun maailman parhaat pyöräilijät kokoava Ranskan ympäriajo eli Tour de France starttaa lauantaina.

Tour on myös esittelyareena pyöräilyteollisuuden uusimmille huipputuotteille. Valmistajat paljastavat tapahtumassa virallisesti uusimpia pyörämallejaan, mutta käytännössä niiden ominaisuudet ovat tiedossa jo etukäteen, sillä testipyöräilijät ovat ajaneet niillä epävirallisen julkisesti jo kuukausia.

Aiheesta kertovan Bloombergin mukaan valmistajien suosima trendi on tänä vuonna selvä. Suosiossa ovat levyjarruilla ja täysin integroidulla tangolla varustetut aeropyörät, joita on aiemmin pidetty turhan painavina ja raskasajoisina verrattuna perinteisiin, pyöreäputkisiin runkoihin.

Valmistajista Specialized tuo kilpatähtiensä poljettavaksi uuden S-Works Venge -pyörän, jonka aerodynamiikkaa on kehitetty pitkälle tietokonemallinnuksilla. Valmistajan mukaan tämä on tuottanut entisiä kevyemmän, jäykemmän, aerodynaamisemman ja mukavammin ajettavan pyörän.

Venge on saatavilla vain huippuvarusteltuna, ja saatavuus on silloinkin erittäin rajallista. Harvinaisuuden lisäksi pyörältä löytyy hintaa liki 11 000 euron verran.

Muista valmistajista Cannondale tekee odotetun tulon aeropyörien markkinoille uudella SystemSix-pyörällä, jota valmistaja kuvaa "tehokkaimmaksi, kaikkialla nopeimmaksi UCI-pyöräliiton sääntöjen mukaiseksi maantiepyöräksi markkinoilla tänä päivänä".

SystemSix-pyörän lähtöhinta on halvimmillaan noin 3 400 euroa. Huippuvarustellusta versiosta saa pulittaa noin 9 400 euroa.

Trekin pyöräilijöiden alle tulee Madone SLR-pyörä, jota valmistetaan levyjarrujen lisäksi myös vannejarruilla. Rungon erikoisuus on teknologia, joka erottaa satulaputken yläputkesta, mikä antaa rungolle joustoa ja vähentää ajajalle tuntuvaa värinää.

Uuden Madonen saa halvimmillaan hieman yli 5 100 eurolla ja kalleimmillaan lähes 11 000 eurolla.

Sveitsiläinen BMC julkisti tällä viikolla uuden Timemachine Road -pyöränsä. Myös tässä rungossa on integroitu tanko ja aerodynaamiset putket. Pyörän suunnittelu noudattaa pitkälti samaa kaavaa kilpailijoiden mallien kanssa.

BMC:n uuden huippupyörän saa kokonaisena lähtien hieman päälle 6 800 eurosta. Korkeimmillaan pyörän hinta ylittää 10 000 euron rajan.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö