Markkinointi

Ville Perttula 14.5. 10:58 päivitetty 14.5. 11:18

R-kioski hamuaa sovelluskäyttäjiä palkintopullan avulla

Tavoitteena on saada kokoon 1 000 kahvinmaistajan valtakunnallinen verkosto.

Kioskiketju R-kioski aikoo luoda valtakunnallisen kahvinmaistajien verkoston uuden R-Kantis-sovelluksensa avulla. Kahvinmaistajat raportoivat sovelluksen kautta R-kioskien kahvin laadusta ja saavat arviointimäärän täyttyessä palkinnoksi omavalintaisen pullan.

R-kioski kertoo, että sen tavoitteena on saada kokoon 1 000 kahvinmaistajan valtakunnallinen verkosto.

R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotta Schalin tarkentaa M&M:lle, että kyse on pysyvästä ominaisuudesta, jonka avulla kioskiketju tarkkailee myydyn kahvin laatua. Käytännössä kaikki sovelluksen lataajat ovat kahvinmaistajia.

"Kioskit näkevät reaaliajassa, millaisia arvosteluja kahvi saa. Tämä on laaduntarkkailun väline ja siksi haluamme mahdollisimman paljon aktiivikäyttäjiä."

Kahvin ja pullan perimmäinen tarkoitus on houkutella käyttäjiä R-kioskin uuteen sovellukseen. R-kioskin tavoite on saada sovellukselle tämän vuoden aikana 150 000 käyttäjää. Tällä hetkellä sovelluksella on Schalinin mukaan noin 30 000 käyttäjää. R-Kantis-sovelluksen markkinointi on alkanut viime viikolla.

"Tämä on meidän kanta-asiakasjärjestelmämme. Järjestelmän kautta annamme etuja asiakkaillemme."

R-kioski myi viime vuonna 9,9 miljoonaa kuppia kahvia. Myytyjen kahviannosten määrä kasvoi viime vuonna kahdeksan prosenttia.

R-kioski on osa Reitan Convenience -yhtiötä, johon kuuluvat R-kioskin lisäksi Narvesen Norjassa ja Latviassa, Pressbyrån Ruotsissa, 7-Eleven ja Shell/7-Eleven Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, R-kiosk Virossa sekä Lietuvos Spauda Liettuassa sekä uusimpana hankintana Baltian maissa toimiva Caffeine Roasters -kahvilaketju. Vuonna 2018 Reitan Conveniencen liikevaihto oli 1,67 miljardia euroa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö