R-kioski haluaa kannustaa ihmisiä suvaitsevaisuuteen tuoreessa kampanjassaan.

Osana kampanjaa kahvin ja teen ostajat voivat kaataa juomansa sateenkaarenvärisiin kuppeihin, joita on tarjolla kioskeissa 13. heinäkuuta asti. Suvaitsevaisuuden sanomaa edistetään myös Instagram-kilpailulla. Kioskiketju on liputtanut suvaitsevaisuuden puolesta vastaavanlaisilla kupeilla vuonna 2014.

Yhtiön toimitusjohtajan Teemu Rissasen mukaan suvaitsevaisuus on R-kioskille tärkeä arvo, jota se noudattaa kaikessa omassa toiminnassaan.

"Meille on tärkeää, että emme tee eroa ihmisten välillä kansallisuuden, kielen, seksuaalisen suuntautumisen, sukupuolen, identiteetin tai minkään muun perusteella. Suvaitsevaisuus tarkoittaa meillä kaikkien ihmisten kunnioittamista ja tasa-arvoista kohtelua", Rissanen linjaa tiedotteessa.

Teeman hengessä yritys teetti myös tutkimusyhtiö M3 Research illa kyselyn, jossa tuhat Suomessa asuvaa henkilöä pääsi kertomaan, kuka on heidän mielestään Suomen suvaitsevin henkilö.

Voiton vei toimittaja ja juontaja Arman Alizad, joka sai lähes 17 prosenttia kaikista äänistä. Toiseksi äänestyksessä sijoittui tasavallan presidentti Sauli Niinistö noin 12 prosentilla ja kolmanneksi poliitikko Pekka Haavisto 8,5 prosentin äänipotilla. Ketju palkitsee voittajan loppuvuoden ilmaisilla annoskahveilla R-kioskilla.