RADIOMAINONTA

11.3.2013 10:39 päivitetty 4.2.2016 10:31

Radio City teki vuoden parhaan radiomainoksen

Vuoden 2012 parhaaksi radiomainokseksi palkittiin Radio Cityn tuottama mainossarja Radio City - Pikkupojat.

Vuoden 2012 parhaat radiomainokset palkittiin perjantaina järjestetyssä KaikuGaalassa. Mainoksia palkittiin seitsemässä kategoriassa. Lisäksi valittiin vuoden mainostoimisto, tuotantoyhtiö, mediatoimisto ja ääninäyttelijä.

Vuoden parhaaksi radiomainokseksi palkittiin Radio Cityn tuottama mainossarja Radio City - Pikkupojat. Tuomariston mukaan spotit sopivat kanavalle erinomaisesti, tukevat Radio Cityn brändiä ja erottuvat tyylilajina kanavan muusta tuotannosta. Voittajat pääsevät Cannesin mainosfestivaaleille.

Musa&Jingle- sekä palvelut-kategoriat voitti Pain and Agony -ryhmän ja Miracle Soundin Finnish Metal Eventsille tekemä Tuska-reggae. Paikalliskategorian voiton vei Miracle Soundin ja TBWA\Helsingin HJK:lle tekemä HJK Töölöstä -mainos. Parhaana paikallisradiotuotantona palkittiin Kevyt Kanava Oy:n Kauhajoen yrittäjille ja Kauhajoen kaupungille tekemä Kauhajoki.

Miracle Soundin ja Bob Helsingin Sanoma Magazinesille tekemä Aku Ankka -mainos voitti tuotteet-kategorian. Yhteiskunnallinen-kategoriassa palkittiin Soundartin ja Skandaalin Pelastakaa Lapset ry:lle tekemä Riita. Radio Cityn Radio City - Pikkupojat palkittiin myös yrityskuva-kategoriassa.

Kaiku-shortlistan spotit ovat kuunneltavissa RadioMedian sivuilla.

Vuoden parhaaksi tuotantoyhtiöksi valittiin kolmatta kertaa peräkkäin Miracle Sound. Vuoden mainostoimiston tittelin sai kuudetta kertaa peräkkäin TBWA\Helsinki. Vuoden mediatoimistona palkittiin ToinenPHD. Vuoden ääninäyttelijäksi puolestaan valittiin Antti Virmavirta.

Kultaisen radion sai Hot Spotin Pera Pirkola.

Kaiku-radiomainoskilpailun järjestävät RadioMedia ry sekä Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö