Radion suosio pitää pintansa Suomessa.

Finnpanelin tekemän tutkimuksen mukaan suomalaiset kuuntelevat päivittäin radiota keskimäärin kolme tuntia. Radiota kuuntelee viikoittain 94 prosenttia ja päivittäin 75 prosenttia suomalaisista.

Kuunnelluin radiokanava on edelleen Yle Radio Suomi, joka keräsi 32 prosenttia kokonaisradionkuuntelusta. Yle n radiokanavat keräävät yhteensä 49 prosenttia kokonaiskuuntelusta.

Kaupallisista radioista kuunnelluin on Radio Suomipop, joka keräsi yhdeksän prosenttia kuunteluminuuteista. Kaupallisista kanavaperheistä Bauer Media n kanavat keräsivät yhteensä lähes neljäsosan kuunteluminuuteista, 22 prosenttia.

Kaupallinen radio tavoittaa viikoittain 76 prosenttia väestöstä ja keskimääräisenä päivänä noin puolet väestöstä.

Aamut ovat edelleen radiokanavien kulta-aikaa. Tutkimuksen mukaan päivän kuunnelluin hetki on arkiaamuisin kello 8.00, jolloin radio tavoittaa keskimäärin 1 306 000 kuuntelijaa.

Radio on edelleen suosituin audiolähde koko väestön keskuudessa. Radio keräsi peräti 86 prosenttia kaikesta kuuntelusta. Muu kuin radion livekuuntelu, kuten jälkikäteen kuunneltu radiosisältö, audio- ja musiikkipalvelut ja äänitteet, on lisääntynyt parin viime vuoden aikana erityisesti nuorten keskuudessa.

Radio haali audiolähteenä 15–24-vuotiaiden keskuudessa yli puolet kaikesta kuuntelusta.

Yli 45-vuotiaiden keskuudessa radio on audiolähteenä ylivoimainen keräten 97 prosenttia kaikesta kuuntelusta.