Radio Rock on julkaissut uuden mainoselokuvan "From Cradle To Grave" (suom. kehdosta hautaan). Filmi kertoo rockia rakastavan miehen elämäntarinan still-kuvien kautta.

Nelosen markkinointijohtaja Heini Häyrinen kertoo M&M:lle, että kampanjan ja sen keihäänkärkenä toimivan filmin tavoitteena on kertoa kanavan mielikuvaa vahvistaen ja kanavalle ominaisella tavalla, että Radio Rock soittaa 100-prosenttisesti rockmusiikkia.

"Rock on asia, joka kestää elokuvan nimen mukaisesti kehdosta hautaan. Siihen synnytään ja sen kanssa eletään koko loppuelämä. Rockia leimaava tunnuspiirre on, että se on lähes elämänvalintakysymys", Häyrinen kertoo.

Kampanja on ollut esillä televisiossa, printissä, YouTubessa sekä Sanoman omissa digikanavissa. Nelonen Media ei julkista kampanjan budjettia.

"Teemme aina osan sisällöntuotannosta ja versioinneista inhousena. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että satsasimme laatuun", Häyrinen sanoo.

Kampanjan suunnittelusta on vastannut luova toimisto 358. Copywriterina on toiminut Antti Tähtinen ja AD:na Antti Salminen. Kampanjafilmin on tuottanut Lucy Loves Stories ja ohjannut Johannes Salonen.

Luova johtaja Ale Lauraéus 358:sta kertoo, että yhteistyössä tuotantoyhtiön kanssa kehitettiin kerrontaratkaisu, jossa päähenkilön tarina kerrotaan still-kuvien kautta. Rockfanin elämää muistelevat kanavan juontajat Klaus Flaming, Harri Moisio ja Kim Sainio ovat puolestaan läsnä liikkuvan kuvan muodossa.

"Yhdistimme luovalla tavalla kahta eri kuvakerronnan tyyliä. Lähtökohtana oli kuvata, kuinka rokkari on aina rokkari. Päähenkilöllä on rytmi veressä jo ultraäänikuvassa ja se kestää aina kuolemaan asti", Lauraéus kuvaa.

Luova ratkaisu on herättänyt huomiota myös maailmalla. Kansainvälinen markkinointialan julkaisu AdAge esittelee kampanjafilmin editor's pick -osiossaan eli toimituksen valintana.

"On aina mukavaa, kun toteutus puhuttelee myös muualla. Rock-genre on sellainen, joka toimii hyvin missä päin maailmaa tahansa. Tämä filmi osoittaa sen hyvin", sanoo Lauraéus.

Heini Häyrinen kertoo, että Nelonen Media on saanut kampanjasta positiivista palautetta. Vaikka myös kansainvälinen huomio miellyttää, tärkeintä on, että kotimainen kuulijakunta on ottanut filmin ja uuden brändiviestin omakseen.

"Kuuntelijoilta saamamme palaute on ollut hyvin positiivista. Tuntuu, että olemme onnistuneet välittämään hyvin haluamaamme rockhenkeä", kertoo Häyrinen.