Kampanjat

M&M 14.8.2017 12:12 päivitetty 18.8.2017 08:38

Raskausvaatteita 12-vuotiaalle lapsiäidille – Planin tuore kampanja herättelee

Plan
Meeri Koutaniemi kuvaa raskaana olevaa Fridahia Planin kampanjaa varten.

Hasan & Partners ideoi Planin tuoreen varainkeruukampanjan, joka jatkaa samaa teemaa kuin viime syksynä lanseerattu äitiyspakkaus 11-vuotiaalle.

Lastenoikeusjärjestö Plan on jälleen lanseerannut tuotteita, jollaisia maailman ei pitäisi tarvita.

Tyttöjen oikeuksiin keskittyvä markkinointikampanja on tehty yhteistyössä vaatesuunnittelija Paola Suhosen ja valokuvaaja Meeri Koutaniemen kanssa.

Suhonen on suunnitellut kampanjaa varten vaatemalliston lapsiäideille. Koutaniemi taas on vastannut kampanjan valokuvista, joissa esiintyy 12-vuotiaana raskaaksi tullut, Sambiassa asuva Fridah. Kampanjan päämallina Fridah esittelee länsimaisen lastenvaatemalliston tyyliin suunniteltuja vaatteita muhkean raskausvatsansa kanssa. Planin mukaan Fridahin raskautta seurataan säännöllisesti klinikalla. Hän saa myös tietoa niin synnytyksestä kuin vauvanhoidosta.

"Halusin tuoda esiin vastakohtaisuutta suunnittelemalla malliston länsimaisista lastenvaatteista tuttuun designiin ja raikkaaseen värimaailmaan, jotka yhdistetään Afrikan maisemaan", Suhonen sanoo Planin tiedotteessa.

Malliston vaatteet eivät ole tulossa myyntiin. Ne voi kuitenkin nähdä elokuun lopulle saakka näyteikkunassa Galleria Esplanadissa.

Plan on ennenkin hätkähdyttänyt varainkeruukampanjoissaan. Viime syksynä Plan esitteli 11-vuotiaan äitiyspakkauksen. Molemmat kampanjat ovat Hasan & Parnersin ideoimia ja toteuttamia.