Kesko uudistaa rautakauppaketjunsa myymälät ja tuo Rautia t saman, K-Rauta-nimen alle ensi keväänä.

K-Raudan uudistunutta visuaalista ilmettä testaa Keuruun tuore K-Rauta. Pilottikaupan avulla Kesko hakee palautetta ja kokemuksia kaikkien 140 K-Raudan uudistukseen.

Uuden ilmeen päävärit ovat violetti ja oranssi. Keskon mukaan logon K-symboli viestii aiempaa yhtenäisemmästä K-ryhmästä.

K-Raudan ketjujohtaja Antti Ollila kommentoi, että ketjujen yhdistymisessä ja K-Raudan brändiuudistuksessa tärkein asia on asiakaskokemuksen parantaminen.

"Suomeen syntyy keväällä kokonaan uusi 140 kaupan K-Rauta-ketju, jossa niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaat huomioidaan heidän omista lähtökohdistaan”, Ollila lupaa tiedotteessa.

Kauppojen lisäksi myös K-rauta.fi-verkkokauppa uudistuu. Verkossakin huomio kiinnitetään asiakaskokemukseen.

Keuruun K-Raudan avajaisia vietetään torstaina 17. marraskuuta. Aiemmin paikkakunnalla on toiminut Rautia.

"Onhan se hienoa, että saadaan koko Suomen ensimmäinen pilottikauppa Keuruulle. Vaikka täällä vielä testaillaan ja haetaan kokemuksia varsinaista valtakunnallista lanseerausta varten, niin täältä kuitenkin uuden K-Raudan tarina alkaa", K-kauppias Marko Kuoppala sanoo.