Reckitt Benckiser in tuotteet ovat suomalaiskuluttajille tuttuja, vaikka yhtiö niiden takana on tuntematon. Vanish, Strepsils, Finish, Scholl, Veet, Airwick, Clearasil, Durex... Aivan oikein, nämä brändit ovat kodeissa yleisiä.

Reckitt Benckiser toimii siis samalla brändit-edellä-logiikalla kuin monet muut globaalit kuluttajatuoteyhtiöt kuten Procter & Gamble, Mars ja Unilever.

"Yhtiön brändisalkussa on satoja tuotemerkkejä, mutta niin sanottuja power-brändejä on parikymmentä. Suomessa näistä on 12 ja brändit ovat omissa kategorioissaan Suomessakin markkinaykkösiä tai -kakkosia", sanoo Reckitt Benckiser Nordic A/S:n Suomen maajohtaja Tuomas Piirtola.

Markkinoinnissa uutuudet ovat etusijalla. Reckitt Benckiser keskittää mainontansa Suomessa televisioon ja siellä pääasiassa Nelonen Media n kanaville. Keskittämisestä seuraa, että Reckitt Benckiser kuuluu Suomen ahkerimpiin tv-mainostajiin.

Lue lisää Reckitt Benckiserin ainutlatuisesta tarinasta tuoreesta Markkinointi&Mainonta-lehdestä. Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta.Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.