10.9.2001 13:34 päivitetty 4.2.2016 11:35

Red Herring irtisanoo ja harventaa ilmestymistahtiaan

Uuden talouden ilmiöitä luotaava Red Herring -aikakauslehti on ajautunut useiden kilpailijoidensa tavoin pahoihin vaikeuksiin. Lehti irtisanoo lähes viidenneksen henkilökunnastaan ja harventaa ilmestymisväliään kahdesta viikosta kuukauteen.

Red Herringin 170 suuruisen henkilökunnan joukosta irtisanomat 28 työntekijää kuuluvat pääosin lehden toimitukseen, kirjoittaa Advertising Age.

Viime syksynä nettiyritysten mainonnan vähentyessä selkeästi lehti harvensi jo kertaalleen ilmestymistään viikottain ilmestyvästä kahdesti kuussa ilmestyväksi lehdeksi.

Red Herringin kilpailija Industry Standard ajautui konkurssiin elokuun lopulla. Talouden laskusuhdanteista sekä erityisesti nettiyritysten mainonnan romahtamisesta ovat kärsineet myös muut alan lehdet, kuten Fast Company sekä Business 2.0.

IH