Viestintätoimistojen kategoriassa Republic of Communications in finaalikumppanit ovat Kaiku Helsinki ja OSG Viestintä. Republicin toimitusjohtaja Hasse Eranka kertoo, että viime vuoden voitto on kasvattanut mielenkiintoa toimistoa kohtaan.

”Voitto oli huomioitu laajalti. Yhteydenottojen ja yritysten kiinnostus meitä kohtaan on kasvanut kaikilla mittareilla”, Eranka sanoo.

”Pyrimme tuomaan voittoa esiin viestinnässä ja olemme käyttäneet kommunikaatiossa Vuoden toimisto -laatuleimaa. Suomessa tämä on vielä uudempi juttu, mutta Ruotsissa se on jo vakiintunut. Myös sieltä on tullut meille huomiota”, Eranka kertoo.

Eranka kertoo, että Vuoden toimisto -voitto on vahvistanut Republicin johdon näkemystä toimiston oikeasta asemoinnista markkinaan.

”Kiinnostus kaupallisella näkemyksellä varustettua viestintätoimistoa kohtaan on kasvanut ja olemme tehneet paljon hienoja kotimaisia ja kansainvälisiä projekteja.”

Eranka kertoo, että viime vuoden tutkimus antoi tukea toimistossa jo valmiiksi vallinneille ajatuksille. Tulosten myötä toimisto ryhtyi panostamaan digiosaamiseen. Viimeisin näyte tästä oli palkata Telia n entinen digijohtaja Jani Engberg toimiston strategia- ja digijohtajaksi.

”Tavoitteemme on saada toimistoomme entistä syvempää ja monipuolisempaa digi- ja analytiikkaosaamista”, Eranka kertoo.