Viestintä

Ville Perttula 11.4.2018 15:28

Rohkeus ja vuoropuhelun kehittäminen palkittiin – TPS, Olli Kärkkäinen, Petra Laiti ja Plan Suomi ovat vuoden 2017 mahdollisuusviestijöitä

Ellun Kanat

”Vaikuttava viestintä tänään on tekoja ja rohkeutta käydä vuoropuhelua ihmisten kanssa ja elää ajassa", Ellun Kanojen Kirsi Piha kommentoi.

Viestintätoimisto Ellun Kanat palkitsi sen omassa Vuoden Mahdollisuusviestijä 2017 -kisassa viime vuonna ansioituneita viestijöitä.

Kisassa kilpailtiin neljässä kategoriassa: yritykset, henkilöt, yleishyödylliset organisaatiot ja yleisön suosikki. Voittajia olivat valitsemassa Ellun Kanojen kokoama raati sekä yleisö Facebook-äänestyksen kautta.

”Vaikuttava viestintä tänään on tekoja ja rohkeutta käydä vuoropuhelua ihmisten kanssa ja elää ajassa. Tämän vuoden voittajat osoittavat, kuinka rohkeilla avauksilla ja vuorovaikutuksella päästään lähelle ihmistä ja herätetään huomiota”, Ellun Kanojen hallituksen ja raadin puheenjohtaja Kirsi Piha kertoo tiedotteessa.

Yritykset-sarjan voiton nappasi HC TPS Turku Pride -tapahtuman aikaan julkaisemallaan päivityksellä, jolla se puolusti seksuaalivähemmistöjen asemaa.

Henkilöt-sarjan voittajaksi nousi Twitterissä taloustiedettä kansantajuisesti selittävä Olli Kärkkäinen. Nordean ekonomistina toimiva Kärkkäinen rakentaa omaa asiantuntijuuttaan keskustelun ja vuorovaikutuksen kautta, onnistuen twiiteillään avaamaan vaikeaa aihetta ymmärrettävästi ja toimimaan samaan aikaan sekä näkemysjohtajana että asiakaspalvelijana.

Yleishyödyllisten organisaatioiden sarjan kärkeen kiilasi Plan Suomi, jonka teettämä 12-vuotiaiden raskausvaatemallisto toi kaukaisen ongelman raadin iholle.

Yleisön suosikiksi nousi Ellun Kanojen Facebook-sivun äänestyksessä 590 äänellä Twitterin päivystävä saamelainen Petra Laiti, joka on rohkeasti ja keskustellen tuonut esiin paitsi omia arvojaan myös saamelaiskulttuuria ja -politiikkaa.

Vuoden 2017 mahdollisuusviestijät valitsivat käsikirjoittaja Kaarina Hazard, OP:n entinen toimitusjohtaja ja vuoden 2016 mahdollisuusviestijä Reijo Karhinen, Talouselämän päätoimittaja Emilia Kullas, Nesteen viestintäjohtaja Kaisa Lipponen, WWF Suomen viestinnän asiantuntija Mari Paavoseppä, työelämäprofessori ja vuoden 2015 mahdollisuusjohtaja Pekka Sauri,IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtaja Susa Valvio sekä Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.

Ellun Kanat järjesti kilpailun yhdessä IBM Suomen, Talouselämän ja WWF Suomen kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö