Luhta Sportswear Companyn tuotemerkkeihin kuuluva Rukka on sopinut laajasta sponsoriyhteistyöstä Suomen Jääkiekkoliiton kanssa. Sopimus koskee miesten ja naisten maajoukkueita sekä nuorisomaajoukkueita, ja se ulottuu vuoteen 2022 asti, jolloin miesten jääkiekon MM-kisat järjestetään Tampereella ja Helsingissä.

Jääkiekkoliiton myynti- ja markkinointijohtajan Lassi Rönkkösen mukaan sponsorisopimus Rukka-vaatebrändin kanssa on niin Jääkiekkoliitolle kuin joukkueille merkittävä.

”Olemme luonnollisesti erittäin iloisia alkavasta yhteistyöstä. Rukka on tunnettu tinkimättömästä laadusta ja käyttömukavuudesta, joka istuu täydellisesti Suomen jääkiekkoilijoille”, Rönkkänen sanoo tiedotteessa.

Rukan omistavan Luhta Sportswear Companyn Sport-divisioonan myyntipäällikkö Pasi Luumi kertoo, että urheilusponsorointi on yritykselle tärkeää sekä yhteiskunnallisesta näkökulmasta että markkinoinnin ja tuotekehityksen kannalta.

”Suomalaisena urheilubrändinä haluamme kulkea Leijona-maajoukkueiden rinnalla sekä liiton tukena suomalaisten suuresti rakastaman lajin parissa”, sanoo Luumi.

Hänen mukaansa yhteistyö eri lajien huippu-urheilijoiden kanssa on tärkeä osa yrityksen tuotekehitysprosessia.

”Haluamme tarjota parhaat mahdolliset urheiluvaatteet myös kuluttajille, ja urheilijoilta saamamme palautteen pohjalta pystymme kehittämään tuotteita.”

Rukka tunnetaan kansainvälisesti parhaiten urheilulajikohtaisista, muun muassa juoksu- treeni- ja hiihtomallistoista sekä Rukka Motorsport -varusteista. Rukka kuuluu Luhta-konserniin, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista vaatetusalan yrityksistä ja tunnettu tuotemerkeistään laajasti Euroopassa. Yrityksen mallistoja myydään yli viidessäkymmenessä maassa.