Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Suomen suurin mainostaja oli K-Citymarket. Sen jälkeen suurimmat mainostajat multimediassa olivat Veikkaus, Unilever, K-Supermarket ja Prisma.

Asia käy ilmi TNS Gallup in Ad Intelligence -seurannassa saaduista tiedoista.

K-Citymarket oli myös suurin sanomalehtimainostaja. Seuraavaksi eniten sanomalehtiin panostivat Prisma, Intersport, K-Supermarket ja XXL Sport&Outdoor.

Veikkaus puolestaan oli kuningas tv- ja radiomainonnassa alkuvuonna. Televisiomainonnassa Veikkauksen jälkeen eniten mainostivat Unilever, Bayer, Procter&Gamble ja L'Oréal. Radiomainonnassa seuraaavaksi eniten panostivat Lidl, Fonecta, RAY ja Specsavers.

Verkkomainonnassa Nelonen Media panosti eniten. Veikkaus, K-Citymarket, RAY ja Ikea mainostivat Nelosen jälkeen eniten verkossa alkuvuonna.

Elokuvamainonnassa mainosti eniten Cloetta ja ulkomainonnassa Arla. Elokuvamainonnassa Cloettan jälkeen eniten mainostivat Tele Finland, Salibandyliitto, Vaasan seudun kehitys ja Verman.

Ulkomainonnassa Arlan jälkeen suurimmat mainostajat olivat Valio, Atria, Unilever ja Mondelez.

Aikakauslehtien suurin mainostaja oli L'Oréal. Kosmetiikkabrändin jälkeen eniten aikakauslehdissä mainostivat Unilever, K-Citymarket, Novartis Finland ja MTV.