"Haluamme vastata asiakkaidemme erilaisiin toiveisiin. Nyt vastaamme kasvavaan haluun saada pientä hemmottelua ja ylellisyyttä arjen keskellä", kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu S-ryhmä stä perustelee tuoteyhteistyötä Tesco n kanssa.

Prismoissa, S-market eissa ja pääkaupunkiseudun Alepa-myymälöissä on tästä päivästä alkaen tarjolla Tescon tuotteita muun muassa Finest- ja Free from -tuotesarjoista. Yhteensä valikoimat kasvavat ensimmäisessä vaiheessa noin 200 uudella tuotteella.

"Olemme iloisia, että saamme tehdä yhteistyötä nimenomaan S-ryhmän kanssa ja tuoda suomalaisille laajan valikoiman laadukkaita Tesco-tuotteita. Odotamme innolla, miten tuotteemme otetaan vastaan suomalaisissa ruokapöydissä", vähittäiskaupasta ja viennistä vastaava johtaja Richard Stratton Tescosta toteaa S-ryhmän maanantaina julkistamassa tiedotteessa.

Tescon 460 000 työntekijää palvelee viikoittain miljoonia asiakkaita Englannissa, Irlannissa, Keski-Euroopassa ja Aasiassa. Tescon omia tuotesarjoja myydään tällä hetkellä Aasiassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa, Lähi-Idässä ja joissakin Euroopan maissa. Nyt myös Suomessa.

Lisää tuotteita keliaakikoille ja muille ruoka-allergikoille

Erityisruokavaliota noudattaville Tescon Free from -sarja tuo uusia kiinnostavia vaihtoehtoja.

"Free from -sarja kasvattaa merkittävästi erityisesti gluteenittomien tuotteiden määrää S-ryhmän ruokakaupoissa", valikoimajohtaja Katja Tapio S-ryhmästä kertoo.

Uuden tuoteperheen ytimessä on maku. Myös tuoteperheen pakkaukset erottuvat Katja Tapion mukaan modernilla suunnittelullaan.

"Tescon tuotteiden pakkauksista huokuu modernin suunnittelun ja eleganttiuden yhdistelmä. Näiden kanssa voi kuvitella olevansa mukana kuninkaallisella aamupalalla tai kello viiden teellä", hehkuttaa Katja Tapio.