Markkinointi

M&M 18.9.2015 13:15 päivitetty 4.2.2016 11:01

Sähköpostimarkkinointi lisääntyy yhä - "Pyrkivät vahvistamaan asiakasuskollisuutta"

Colourbox

Sähköpostimarkkinointi voi paksusti. Tutkimuksen mukaan markkinointi sähköpostitse on kasvanut kahden viime vuoden aikana.

Adobe Digital Index -tutkimuksen mukaan yritysten käyttämien markkinointikanavien määrä on kasvanut kahdessa vuodessa jopa 10 prosenttia. Mainostajat houkuttelevat asiakkaita verkkosivuilleen yhä useammilla eri kanavilla.

Sähköpostimarkkinointi on kasvanut kahdeksan prosenttia sekä mobiililaitteilla että pöytäkoneilla vuoteen 2013 verrattuna.

Kanavista sähköpostimarkkinointi toimii parhaiten erityisesti vanhojen asiakkaiden kohdalla, osoittaa tutkimus. Vanhat asiakkaat ostivat yritykseltä jopa kuusi kertaa todennäköisemmin kuin muut mainonnalla tavoitetut.

Mainostajien tulisi priorisoida mainostamista aikaisemmin sivustolla käyneille, arvioi Adobe Marketing Cloud -ratkaisuiden Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Malin Bodolla.

"Sähköpostilla on myös merkittävä rooli, kun yritykset pyrkivät muuttamaan markkinoinnin myynniksi ja vahvistamaan asiakasuskollisuutta."

Suora liikenne laskee

Kuluttajien tavassa käyttää markkinointikanavia ei ilmennyt suurta muutosta työpöytäkoneiden ja kannettavien osalta.

Älypuhelinkäyttäjien hakuihin perustuvien verkkosivukäyntien määrä on sen sijaan kasvanut 76 prosenttia. Mobiilihaku onkin korvaamassa suoran liikenteen verkkosivuille, joka on laskenut jopa 40 prosenttia.

"Muutos on seurausta siitä, että kuluttajat kaipaavat helpointa tapaa löytää sisältöä ja mobiiliselaimet houkuttelevat käyttämään hakutoimintoa", arvioi Adobe.

Adobe analysoi tutkimusta varten 1,3 biljoonaa käyntiä yli 10 000 verkkosivulla kahden ja puolen vuoden aikana. Tutkimuksessa tarkasteltiin mainoksilla hankittuja verkkosivukäyntejä Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö