Brändit

Sanna Pekkonen 12.12.2017 16:02

SAK uudisti ilmeensä ja sloganinsa – "Henkii sitä, että olemme mukana muutoksessa"

SAK

SAK:n uuden ilmeen on tarkoitus osoittaa, että työmarkkinajärjestö muuttuu työelämän mukana.

Työmarkkinajärjestö SAK on uudistanut visuaalisen ilmeensä ja sloganinsa.

Visuaalinen uudistus näkyy SAK:n logossa ja verkkosivujen ulkoasussa. SAK:n yhteiskuntavaikuttamisesta ja viestinnästä vastaava johtaja Hannu Jouhki kertoo M&M:lle, että ilmeuudistuksen taustalla on työelämän työmarkkinajärjestöjen toimintaympäristön muutos.

"Siinä myös työmarkkinajärjestöjen rooli elää ja muuttuu. Uudistuksemme henkii sitä, että me olemme organisaationa mukana muutoksessa", sanoo Jouhki.

Kuva: SAK

Uuden ilmeen on tarkoitus tuoda esiin työn tekemisen murrosta ja järjestön tehtävien ja toiminnan uudistumista.

SAK:n uusi slogan on "Työtä toistemme puolesta", eli ruotsiksi "Arbete för varandra" ja englanniksi "Working for one another".

Jouhkin mukaan sanoma sloganin taustalla on, että kaikki pidetään mukana yhteiskunnassa.

Kuva: SAK

"Se on näkemyksemme siitä, mihin suuntaan yhteiskuntaa ja työelämää pitää kehittää", kuvailee Jouhki.

SAK toteutti ilmeuudistuksen ja uuden verkkopalvelunsa yhteistyössä mainostoimisto Redlandin ja digitoimisto Karhu Helsingin kanssa.