Mediakonserni Sanoma Media Finland in aikakauslehtibrändeistä vastaavaan Magazine Media -liiketoimintayksikköön on perustettu kaupallinen ryhmä. Sen tehtävänä on tuotteistaa ja kaupallistaa sisältöjä tietyille asiakasryhmille.

Ryhmä keskittyy erityisesti naisten, perheiden ja yli 55-vuotiaiden tarpeisiin. Sen vetäjänä toimii kaupallinen johtaja Sami Smolander.

Smolanderin mukaan kaupallisen ryhmän tavoitteena on luoda monipuolinen ja houkutteleva media- ja palveluvalikoima, jonka parissa ydinkohderyhmät viihtyvät.

Kaupallinen ryhmä jakautuu brändimarkkinointiin sekä kaupalliseen konseptointiin ja tuotteistamiseen.

Brändimarkkinoinnoista vastaa brändijohtaja Johanna Wilén, ja tiimiin kuuluvat brändistrategit Sari Keurulainen ja Elisa Sihvola.

Kaupalliset ratkaisut -tiimistä vastaa kehityspäällikkö Kati Säilä. Kaupallisten sisältöjen tuottajiksi tuottajiksi on nimitetty Nina Pekkala, Ria Vaahto, Tiina Valkonen ja Riikka Väliahde. Lisäksi tiimissä työskentelee suunnittelija Mira Vaurula.Kehityspäällikkö Juha Anttila keskittyy erityisesti kehitteillä olevien teemakokonaisuuksien ja -tuotteiden kaupalliseen konseptointiin.

Juttua päivitetty 28.5. klo 14:40: Alkuperäisessä jutussa kerrottiin Juha Anttilan puhuneen kaupallisen ryhmän tavoitteista. Todellisuudessa lainaus on Sami Smolanderilta.