LEHTILANSEERAUKSET

7.6.2006 09:27 päivitetty 4.2.2016 10:18

Sanoma tuo Saran

Sanoma Magazines lanseeraa lokakuussa yli nelikymppisille naisille suunnatun Sara-lehden. Levikkitavoite on 70 000.

– Sara on aikuisen naisen fyysinen ja psyykkinen vauhdittaja. Se on visuaalisesti vahva ja viihdyttävä kokonaisuus, joka kannustaa naista olemaan terveellä tavalla itsekäs, päätoimittaja Kristiina Dragon sanoo.

Saran konsepti on Sanoma Magazines Finlandin kehittämä, ja lehden ensimmäinen numero ilmestyy 25. lokakuuta 110 000 kappaleen painoksena. Lukijamäärätavoitteena on saavuttaa 30 prosentin peitto pääkohderyhmässä ja levikkitavoiteena seuraavan kolmen vuoden aikana 70 000.

– Aikuisten naisten määrä median kuluttajina on huomattava. Suomessa on 40-60-vuotiaita naisia 780 000, ja heistä 80 prosenttia on työelämässä, kustantaja Anne Koski kertoo.

Kosken mukaan Sanoma Magazines panostaa Saran lanseeraukseen runsaat kaksi miljoonaa euroa.