Nimitykset

Sanna Pekkonen 10.1.2018 10:05

Sanoma vahvistaa lastenmedioita – Mikko Silvennoinen sisältö- ja markkinointijohtajaksi

Sanoma

Niklas Kullberg on aloittanut Sanoman Kids Median liiketoiminnan kehityspäällikkönä.

Mediayhtiö Sanoma Media Finland vahvistaa Kids Media -liiketoimintayksikköään luomalla kaksi uutta tehtävänkuvaa. Sanoma on nimittänyt Mikko Silvennoisen Kids Median sisältö- ja markkinointijohtajaksi ja Niklas Kullbergin liiketoiminnan kehityspäälliköksi.

Sanoman liiketoimintajohtajan Anne Nokelaisen mukaan uudet nimitykset tukevat Kids Median kasvun ja liiketoimintojen kehittämistä. Kids Median brändejä ovat muun muassa Aku Ankka ja Prinsessa-lehti.

Mikko Silvennoinen tunnetaan Tubecon-tapahtuman tuottajana, ja hän on työskennellyt muun muassa MTG-konsernissa ja Fox Suomen ohjelmajohtajana. Silvennoinen on ollut tuottamassa myös useita Nelosen kotimaisia tv-ohjelmia, kuten Huippumalli haussa ja Talent Suomi -kilpailuja.

Uudessa tehtävässään Silvennoinen vastaa Kids Median brändien markkinoinnista ja johtaa sisältöorganisaatiota. Hän vastaa muun muassa Aku Ankka -brändistä päätoimittaja Aki Hyypän kanssa.

Nokelainen korostaa tiedotteessa Silvennoisen monimediallisuuden ja liikkuvan kuvan osaamista. Silvennoiselta toivotaankin apua Kids Median kasvattamiseen.

Niklas Kullbergilta taas odotetaan vahvistusta Sanoman lastenmedian strategista osaamista. Kullberg johtaa myös Kids Median digitaalisten palveluiden ja tuotteiden kehitystiimiä sekä vastaa lisenssisopimusneuvotteluista.

Kullberg on työskennellyt konsulttitoimisto A.T. Kearneyssä johtavana konsulttina, projektijohtajana ja business analystinä.

Kullberg aloitti tehtävässä tammikuussa. Myössä Silvennoinen aloitti uudessa tehtävässä osa-aikaisena tammikuussa ja siirtyy täysiaikaiseksi helmikuussa.

Sekä Silvennoinen että Kullberg kuuluvat myös Kids Median johtoryhmään ja raportoivat liiketoimintajohtaja Anne Nokelaiselle.

Sanoman Kids Median johtoa on uudistettu viime aikoina muutenkin. Liiketoimintajohtaja Anne Nokelainen nimitettiin tehtävään elokuussa 2017. Hän siirtyi lastenmedioiden puolelle Neloselta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö