Hybriditalous-videosarjassa käsitellään poikkeuksellista kevättä talouden eri osa-alueiden näkökulmista. Jaakko Lindgrenin ja Eero Vassisen kanssa keskustelemassa on eturivin ajattelijoita ja tekijöitä Suomesta.

Neljännessä jaksossa kaksikko keskustelee Sanoma Media Finlandin toimitusjohtajan Pia Kalstan kanssa median ja viihdeteollisuuden tilasta ja tulevaisuudesta.

Kalsta kertoo muun muassa, että poikkeuksellinen kevät on ollut kasvun aikaa viihdeteollisuudelle.

”Lähes kaikki viihteen kulutus on kasvanut. Myös lineaarisen television puolella kulutus on ollut vahvassa kasvussa”, Kalsta kertoo.

”Mutta korona on voimistanut niitä ilmiöitä, jotka ovat olleet jo pinnalla”, hän lisää.

Pia Kalsta uskoo myös, että kasvu jatkuu, koska markkina kasvaa vielä. Siksi hän ei ole huolissaan edes kansainvälisen kilpailun tulemisesta suomalaisille markkinoille. Suomalaiset ovat oppimassa maksamaan viihteestä, mutta tilaa on monelle tekijälle.

”Tämä ei ole sellainen winner takes it all -markkina.”

Hybriditalous on nimensä mukaisesti hybridituote myös konseptiltaan. Kauppalehden ja Markkinointi & Mainonnan sivuilla julkaistaan videohaastattelut. Sen lisäksi Hybriditalous on kuunneltavana pidempänä podcastina esimerkiksi Spotifyn kautta.

Tekijöistä Jaakko Lindgren on juristi ja yksi asianajotoimisto Dottirin perustajista ja osakkaista. Media-alaa tunteva Eero Vassinen puolestaan toimii konsulttina ja osakkaana Civitta Finlandissa. Päivätöidensä ohella Lindgren kirjoittaa kolumnia Kauppalehteen ja Vassinen Markkinointi & Mainontaan.

Katso myös sarjan aiemmat jaksot: