Hotelliketju Scandic Hotels on nyt muuttamassa mediatoimistotoimintojaan saavuttaakseen laajuutta ja tehokkuutta kaikilla markkinoilla ja lisäämällä fokusta digitaalisissa kanavissa.

Kilpailutusprosessin jälkeen Scandic on valinnut OMD:n pohjoismaiseksi mediatoimistokumppanikseen.

Lue lisää: Cumulukset siirtyivät Scandic-brändin alle kolmen hotellin viikkovauhdilla – "Ei pidä tehdä liian paljon liian nopeasti"

"Scandicin tavoitteena on edelleen kehittää vahvasti asiakaskokemusta, ja tässä olennaisessa osassa on kyky viestiä asiakkaille personoidusti.”

”OMD:n valintaa puolsivat heidän keskitetyt toimintamallinsa sekä vahvat paikalliset tiimit yhdistettynä tietotaitoon digitaalisessa asiakaspolussa ja laajamittaisen personoinnin ymmärrykseen”, perustelee Scandic Hotels Groupin markkinointijohtaja Anja Sadock tiedotteessa.

Lue lisää: Scandic Hotels valitsi Kaiku Helsingin kumppanikseen

OMD tukee Scandicin tarpeita kehittää digitaalista, holistista, nopeampaa ja kustannustehokasta brändinrakennusta kaikilla markkinoilla.

Yhteistyö alkaa OMD:n kanssa vuoden viimeisen neljänneksen aikana ja on toiminnassa vuonna 2020.

OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt kertoo, että kyseessä on mediatoimistolle monin tavoin mielenkiintoinen asiakkuus.

”Scandic-yhteistyö on monella tavalla merkityksellinen OMD:lle. Hotelli- ja matkailutoimialan tiukka kilpailutilanne ja kuluttajien mielikuvan muokkaaminen emotionaalisella kommunikaatiolla asettaa tiimillemme vaativan, mutta mielekkään haasteen”, Grannenfelt kertoo M&M:lle.

Hotelli- ja matkailualalla erityisen keskeisessä asemassa on asiakaskokemus. Tämä määrittää vahvasti myös OMD:n ja Scandicin strategista tekemistä.

”Asiakasymmärryksen avulla pyrimme yhdessä luomaan parempia asiakaskokemuksia, jotta asiakassuhteista kehittyisi arvokkaampia sekä kuluttajille että Scandicille. Loppukäyttäjien kokemuksen parantaminen ohjaa suunnittelua kaikissa kohtaamispisteissä”, Grannenfelt tiivistää.

OMD Finlandin myyntikate oli viime vuonna 6,96 miljoonaa euroa ja liiketulos 89 000 euroa. Henkilöstön määrä tilikauden lopussa oli 79.

Pohjoismaiden suurimmalla hotellioperaattorilla Scandic Hotelsilla on toiminnassa 280 hotellia kuudessa maassa.

Scandic Hotelsin liikevaihto oli viime vuonna 18 007 miljoonaa Ruotsin kruunua ja liikevoitto 983 miljoonaa Ruotsin kruunua. Henkilöstön lukumäärä oli viime vuonna keskimäärin 11 560.