Media

Mattias Erkkilä 25.1.2010 12:56 päivitetty 4.2.2016 09:50

Schibsted palasi Suomeen

Jussi Lystimäen johtama Tori.fi – suomalainen versio Schibstedin Blocket-palvelusta – aloitti maihinnousunsa vauhdilla.

Norjalainen mediajättiläinen Schibsted on tuonut käytetyn tavaran myynti-ilmoituksia julkaisevan Blocket-verkkopalvelunsa Suomeen.

Tori.fi avattiin joulukuussa ja nyt kokeilemme erilaisia markkinointikeinoja, kertoo palvelua pyörittävän SCM Suomen toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

Tori.fi näkyy parhaillaan vahvasti ainakin Googlen hakusanamainonnassa. Ihan hukkaan eivät rahat ole menneet, sillä tuoreessa palvelussa on jo noin 29 000 ilmoitusta.

– Yllättävän hyvin on ilmoituksia tullut. Mutta tässä näkyy, että palvelun ja markkinoinnin reseptit toimivat, Lystimäki sanoo.

Ruotsissa Blocket.se on ylivoimainen markkinajohtaja ja nyt Schibsted levittää sitä kansainvälisesti.

– Esimerkiksi Ranskassa Leboncoin.fr nousi parissa vuodessa markkinajohtajaksi. Palvelu toimii myös muun muassa Espanjassa, Portugalissa, Italiassa ja Malesiassa.

Lystimäen mukaan suosioon on yksinkertainen syy: palvelu on helppo ja nopea käyttää.

– Ilmoituksen saa pystyyn parilla klikillä. Siksi se konvertoi ilmoittajia niin hyvin.

Suomessa Tori.fi:n tavoitteena on olla kaikkien tuotteiden ja palvelujen markkinapaikka.

– Painotus on tietysti niissä tavaroissa, joita ihmiset vaihtavat useammin, Lystimäki lisää.

Muun muassa Aftonbladetin ja Svenska Dagbladetin omistavalla Schibstedin ainoa omistus Suomessa on viime vuosina ollut elokuvajakelija Sandrew Metronome Distribution Finland.