Securitas Direct muuttaa nimensä Verisureksi joulukuun alussa. Verisure tarjoaa kodin turvapalveluita, mutta laajentaa tulevaisuudessa tuote- ja palvelutarjontaansa erilaisiin älykkään kodin ratkaisuihin.

Vuonna 1988 perustettu Securitas Direct toimii Euroopassa yhdeksässä maassa ja kolmessa maassa Etelä-Amerikassa. Nimenmuutoksen ja laajemman tuote- ja palveluvalikoiman myötä yritys pyrkii vahvistamaan asemiaan markkinoilla.

Nimenmuutos toteutuu ensimmäisenä Suomessa. Muutos ei auheuta suurta mullistusta, sillä brändi- ja viestintäjohtaja Helena Tielisen mukaan Verisure-brändi on ollut tuotteiden, autojen, työasujen ja kaiken muun kuluttajille näkyvän tunnuksena Suomessa jo vuodesta 2010.

Suomessa tulevan Verisuren asiakkaina ovat kotitaloudet. Tielisen mukaan yhtiöllä on Suomessa 45 000 asiakasta.

Verisuren perinteiset tuotteet Suomessa ovat murto- ja palohälytysjärjestelmiä.

"Nyt yhä voimakkaammin tulee tuotteita kotien valvontaan ja etäohjaukseen", Tielinen sanoo.

Hän myöntää, että Verisure-nimi herättää suomalaisissa mielikuvia.

"Lausumme kuitenkin nimen suomalaisittain eli siten kuin se kirjoitetaan", Tielinen toteaa.