Viihdesivusto Stara ylsi viime viikolla lukijaennätykseensä. Sivustolla vieraili yhteensä 335 000 eri kävijää, mikä on 32 prosenttia edellisviikkoa enemmän.

Stara nousi TNS MetrixinSaittimittarissa sijalle 22. Sivusto on kasvanut alkusyksystä jättäen taakseen kilpailijansa Seiskan, Voicen ja Hymyn. Seiskan verkkosivustolla vieraili viime viikolla reilut 233 00 eri kävijää.

Oman piristysruiskeensa viihdesivustojen kävijämääriin tuo toissa viikolla alkanut Big Brother, jota Starakin seuraa ahkerasti.

Viihdeuutisapajille pyrkii entistä voimakkaammin myös syksyllä uudistuva Sanoma KaupunkilehtienMetro Live, josta rakennetaan rehellisesti julkkisvetoista sivustoa.

Päätoimittaja Jocka Träskbäck in mielestä Stara on suomalaisten, puhtaasti viihteeseen keskittyvien verkkomedioiden markkinajohtaja, ja pitää sitä osoituksena sivuston onnistuneista aihevalinnoista.

Träskbäckin mukaan Stara on täyttänyt tehtävänsä, kun se onnistuu luomaan puheenaiheita kahvipöytiin.

Staran uutiset leviävät ahkerasti myös sosiaalisen median kautta. Tiistaina yli 2000 lukijaa oli jakanut uutisen Hätätilanne BB-talossa: “Tää paikka pitää evakuoida!” ja yli 1500 lukijaa uutisen Uusi Ben & Jerry’s jäätelomaku hämmentää: “Hikiset pallit” – katso kuva.

Tamperelainen Stara Media on kustantanut Staraa vuodesta 2003. Keväällä 2006 Träsbäck perusti printti-Staran verkkolehteä tukemaan. Printtilehden levikki nousi parhaimmillaan 35 000 kappaleeseen, kun Starasta tuliS-ketjun yökerhojen kanta-asiakaslehti. Lehti pantiin jäähylle 2009, kun yhteistyö S-ketjun kanssa päättyi.