Media

Aleksi Ylä-Anttila 6.11. 10:49 päivitetty 6.11. 10:55

Seiskan uusi vastaava päätoimittaja Sami Hernesaho: "Kilpailu ihmisten huomiosta käy koko ajan kiivaampana"

Aller Media
Sami Hernesaho on työskennellyt media-alalla 15 vuoden ajan.

Aller Median julkaiseman Seiska-lehden uudeksi vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty Sami Hernesaho.

Sami Hernesaho, 43, on hoitanut Seiskan virkaa tekevän vastaavan päätoimittajan tehtäviä kuukauden ajan sen jälkeen, kun aiemmin vastaavana päätoimittajana työskennellyt Joni Soila erosi tehtävästään.

Hernesaho aloitti Aller Median palveluksessa huhtikuussa, kun hänet nimitettiin Seiska-lehden toimituspäälliköksi. Hän työskenteli ennen Seiskaa Sanoma Medialla, jossa hän toimi ISTV:n uutispäällikkönä.

Hernesaho on työskennellyt aiemmin toimittajana Iltalehdessä ja aikakauslehti Katsossa.

Hernesahon mukaan sähköistyvä mediakenttä näkyy jatkossa vahvasti myös Seiskan toiminnassa. Hänen mukaansa Seiska haluaa olla seuraajilleen jatkossa entistä laajemmin läsnäoleva brändi.

"Kilpailu ihmisten huomiosta vapaa-ajalla käy koko ajan kiivaampana, eivätkä Seiskankaan kilpailijat löydy enää pelkästään perinteiseltä mediakentältä. Erilainen sähköinen ajanviete on lähes jokaisen arkea, ja niinpä jatkossa Seiska.fi-sivusto laajentaa verkkopalveluaan niin videoiden, julkkisvisojen kuin lifestyle-sisältöjenkin osalta", Hernesaho kertoo Allerin nimitystiedotteessa.

Allerin medialiiketoiminnan johtaja Elina Schüller kertoo, että Hernesahon kokemus toimittajan työstä sekä toimitustyön johtamisesta antaa pohjan muutosjohtamiselle alati muuttuvassa mediaympäristössä.

"Samin monikanavainen sisältöosaaminen ja kokemus toimitustyön johtamisesta antavat vahvan pohjan tehtävään, jossa panostetaan täysillä sekä Seiskan kivijalkaan eli printtiin että kiihtyvään digitaaliseen kehitykseen", kertoo Schüller.

Hernesahon edeltäjä Joni Soila aloitti Seiskan vastaavana päätoimittajana alkuvuodesta 2015. Hän ilmoitti lokakuun alussa jättävänsä Aller Median ja keskittyvänsä jatkossa jonkin aikaa perheasioihin sekä rooliinsa pienen pojan isänä.

Aller Media -konserni teki syyskuussa 2017 päättyneellä tilikaudellaan Suomessa 42 miljoonan euron liikevaihdolla 778 000 euron tuloksen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö