Markkinointitoimisto SEK jatkaa jo aiemmilta vuosilta tuttua Mad Women -konseptiaan. Mad Women on SEKin vuonna 2018 lanseeraama Naisten päivä -konsepti, jossa teema vaihtuu vuosittain.

Vuoden 2020 teemaksi on valittu Naiset, joita kehutaan selän takana. Mad Women -tiimi kyseli tutuilta ja tuntemattomilta alan toimistoista, kenestä naisista puhutaan selän takana hyvää.

Syntyi pitkä ja erittäin epävirallinen 100 hengen lista naisista, joiden osaamista ja persoonaa hehkutetaan.

”Tänä vuonna lähestyimme aihetta positiivisuuden ja hyvän mielen kautta”, kertoo SEKin Sonja Pihkala, yksi Mad Women -kampanjan tekijöistä.

”Erityisesti luovassa työssä ihmiset tarvitsevat toistensa kannustusta ja kunnioitusta. Tällaista toimistorajojen ylittävää tukemisen kulttuuria haluamme jakaa koko alalle”, Pihkala painottaa.

SEK suunnitteli räätälöidyt Mad Women -julisteet yhdeksästä kehutusta ammattilaisesta symboliksi kampanjalle, jonka keskeinen tavoite on parantaa tukiverkostoa alan eri toimijoiden kesken. Alla esimerkkinä näistä muutama.

Sonja Pihkala kertoo kampanjatiimin saaneen ilokseen huomata, että naiset todella osaavat kehua toisiaan.

”Moni mainitsi omien kollegoidensa lisäksi muiden toimistojen huipputyyppejä. Poimimme summanmutikassa kehutuista yhdeksän, joille piirsimme Mad Women -henkeen julisteet.

”Vaikka meistä jokainen nainen on julisteen arvoinen, niin nämä muutamat valittiin idean soihdunkantajiksi”, Pihkala kertoo tiedotteessa.

SEK järjestää naistenpäivän kunniaksi keskiviikkona 4.3. kello 16–18 open mic -tilaisuuden, jolla halutaan edistää alan verkostoitumista, keskinäistä tukemisen kulttuuria ja unohtaa turha kilpailu tai kyräily.

Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki markkinointiviestinnän alalla olevat naiset.

Mad Women -konseptin tavoitteena on lisätä verkostoitumista ja vuoropuhelua yli toimistorajojen. Vuonna 2018 nostettiin SEKin omia, legendaarisia naissuunnittelijoita, vuonna 2019 teemana oli naisten välinen verkostoituminen ja vuonna 2020 teemana on Naiset, joita kehutaan selän takana.

Yhteensä 130 markkinoinnin asiantuntijaa työllistävä luova bränditalo SEK teki viime vuoden elokuussa päättyneellä tilikaudella 11,9 miljoonan euron liikevaihdon ja 1,1 miljoonaa euroa liikevoittoa. Myyntikate oli 9,3 miljoonaa euroa.

100 luovan naisen listaus:

Adele Enersen, Aino Soukko, Alison Morrison, Anette Michelsson, Anna Holtari, Anna Masalin, Annamari Sandlund, Annukka Puttonen, Anu Niemonen, Elina Estlander, Elina Kettunen, Elina Piskonen, Elina Raitis, Ella Antila, Erika Vierto, Essi Isomäki, Evelin Kask, Fanni Perälä, Fanny Törnqvist, Hanna Palo, Heidi Azinur, Heidi Uusimäki, Heini Hirvonen, Helmi Korpinen, Henna Aapola, Henrietta Tastula

Hertta Granroth, Iman Chellaf, Inka Karvonen, Inke Ketonen, Jaana Haapala, Janika Lähdes, Jenni Karsten, Jenni Komulainen, Johanna Kouhi, Johanna Murtomäki, Johanna Siltanen, Julia Jämsen, Julia Lehmuskallio, Katariina Harteela, Katri Lankila, Kikka Natunen, Kirsi Juva, Lara Ala-Olla, Laura Lähdesmäki, Laura Mertano, Leena Komulainen, Leena Periaho, Liisa-Lotta Väyrynen, Maija Nikkonen-Hilli, Mari Saluri, Maria Klinkmann, Marja Vattulainen, Marjo Taura, Martta Kallio, Matilda Leppäkoski, Mette Åström, Mia Hindsberg

Minna Barbunakis, Minna Järvenpää, Minna Railo, Mira Sallanko, Miranda Mord, Muusa Salminen, Netti Genberg, Niina Pesonen, Nina Pihkala, Noora Murremäki, Olessia Kozlova, Outi Helminen, Paula Orre, Paula Sonne, Pia af Hällström, Pia Dahlman, Päivi Häikiö, Päivi Juusola, Päivi Lång, Riikka Rechard

Roosa Puhakka, Roosa Rudkiewicz, Rosa Kojonkoski, Salla Koivu, Sanna Granö, Sanna Hellman, Sanna Kaartinaho, Sanna Puutonen, Satu Ekman, Satu Yliskylä, Susanna Tikkanen, Suvi Backman, Suvi Lähde, Tanja Valo, Tiina Haimi, Tiina Tähtinen, Tuuli Ekman, Tuuli Haapanen, Tuuli Linna, Unna Lehtipuu, Unni Leino, Venla Mäkitiura.