Selvitys

Mikko Metsämäki 16.4. 08:15

Selvitys: Puhelinpalvelussa jonottaminen on turhauttavampaa kuin ruuhkassa kököttäminen

Colourbox

Maksupalveluyritys Klarnan teettämän kyselytutkimuksen mukaan juuri mikään ei ärsytä ihmisiä niin paljon kuin puhelinpalveluun jonottaminen laskutusasioissa.

Puhelinpalvelussa odottaminen on vielä turhauttavampaa kuin liikenneruuhkat, ruokakaupan jonossa ohittavat ihmiset tai jopa junan tai bussin myöhästyminen.

Näin kertoo maksupalveluyritys Klarnan maaliskuussa teettämässä kyselytutkimus, johon vastasi 3 000 ihmistä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Pohjoismaissa asuvien vastaajien mukaan kaikkein ärsyttävintä arjessa on puhelinpalveluun jonottaminen. Seuraavina ärsyttävimmiksi kokemuksiksi nousivat jonoissa ohittelevat ihmiset, junien myöhästyminen sekä ruoan pureskeleminen suu auki.

Klarna sai kalasteltua kuluttajilta myös näkemyksen, jonka mukaan jopa 40 vastaajista vastaajista kertoi nettishoppailuun tai laskutukseen liittyvien asioiden olevan kaikkein turhauttavimpia.

Klarna tarjoaa itse ratkaisuja sujuvampaan verkko-ostamiseen.

”Klarnalla olemme täysin keskittyneitä käyttäjäkokemukseen. Tiedämme, että se tuo jatkuvasti arvoa asiakkaillemme ja kauppiaillemme. Kutsumme sitä sujuvuudeksi”, Klarnan toimitusjohtaja ja perustaja Sebastian Siemiatkowski sanoo tiedotteessa.

Kymmenen suomalaisia, ruotsalaisia ja norjalaisia eniten ärsyttävää asiaa (painotettu keskiarvo):

1. Puhelinpalveluun jonottaminen laskutusasioissa 31 %

2. Ruokakaupan jonossa ohittelevat ihmiset 17 %

3. Häiriöt juna- tai bussiliikenteessä 10 %

4. Ruoan pureskelu suu auki 9 %

5. Kun huomaa liian myöhään, että vessapaperi on loppu 8 %

6. Myöhästyminen liikenneruuhkan takia 7 %

7. Ostoksilla liian kovaa puhelimeen puhuvat ihmiset 6 %

8. Hankala maksutapa verkkokaupassa hyvän tarjouksen löydyttyä 5 %

9. Kivien meneminen kenkään 4 %

10. Kun verkkokauppa vaatii maksamaan tuotteista ennen niiden toimitusta 4 %

Kyselytutkimus toteutettiin nettikyselynä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kyselyyn vastasi tuhat 18–75 vuotiasta ihmistä joka maasta. Tutkimuksen toteutti GfK Norm maaliskuussa 2018.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Sosiaalinen media

24.04.2018 17:31

Facebook pyytää pian hyväksymään uudet käyttöehdot – Tivi: Yhteen kohtaan tulee kiinnittää erityishuomiota

Facebook joutui keväällä melkoiseen pyöritykseen, kun ilmeni että palvelusta kerättyjä tietoja oli käytetty hämärän data-analytiikkafirman työkalun rakentamiseen. Kymmenien miljoonien ihmisten tietoja hyödyntävää työkalua käytettiin tiettävästi esimerkiksi Donald Trumpin vaalikampanjassa sekä Brexitiin johtaneessa kampanjassa.