Sponsorointi

Laura Kukkonen 20.2. 10:18

Serena Williams solmi uuden brändiyhteistyön – paluu kovimmille kilpakentille odottaa

EPA
Serena Williams pelasi siskonsa Venus Williamsin parina Fed Cupissa helmikuussa 2018.

Tennistähti Serena Williams on jatkanut taukoaan kilpaurheilusta, mutta markkinointiyhteistöissä hän on nähty.

Yhdysvaltalainen Lincoln Navigator on viimeisin brändi, joka haluaa hyödyntää Serena Williamsin tenhoa markkinoinnissan. Automerkki on valinnut 36-vuotiaan urheilijan vuoden 2018 brändilähettilääkseen.

Yhteistyön tuloksena on tuotettu sympaattinen video, jossa Williams kertoo ensimmäisestä itse ostamastaan autosta. Tietenkin kyseessä oli Navigator-kulkupeli, jonka hän tuolloin noin 19-vuotiaana nimesi Gingeriksi.

Williams toteaa tiedotteessa, että hänellä on aina ollut sekä fyysinen että henkinen yhteys kyseisen brändin kanssa.

"Gingerin saaminen oli minulle iso askel. Sain oikean luksusauton ja minusta tuntui erilaiselta – turvalliselta ja hyvältä", Williams kertoilee.

Sosiaalisessa mediassa pyörivä brändivideo käsittelee myös Williamsin äitiyttä ja uutta elämänvaihetta. Williams toteaa videolla, että hänestä tuntuu edelleen hassulta ajatella itseään äitinä.

Williams synnytti ensimmäisen lapsensa, Alexis Olympian viime syksynä. Kun raskaus tuli julki, Reuters spekuloi sen lisäävän sponsorien kiinnostusta Williamsia kohtaan.

"Kun ottaa ikonisen nimen, joka on nyt brändi ja lisää siihen raskauden, siitä saa iloisen tarinan. Se tekee hänestä vain arvokkaamman", McCarter & Englishin sponsorisopimuksiin erikoistunut lakimies Gary Fechter sanoi Reutersille huhtikuussa 2017.

Williams on voittanut 23 Grand Slam -turnausta tähänastisella urallaan. Synnytyksen jälkeen hän palasi kilpatenniskentille näytösotteluun Jelena Ostapenkon vastustajaksi joulukuussa 2017, mutta hävisi ottelun. Viimeisimmän tiedon mukaan Williams aikoo pelata kaksinpeleissä jälleen tennisturnauksessa maaliskuussa BNP Paribas Open -kisoissa. Hän kisasi tappioon päättyen Fed Cupissa helmikuussa nelinpelissä yhdessä siskonsa Venus Williamsin kanssa.

Williamsilla on edelleen yli kymmenen sponsoria, muun muassa Intel, Tempur, Gatorade, Nike ja Wilson. Lisäksi hän kuuluu SurveyMonkeyn hallitukseen. Forbes listasi hänet viime vuonna maailman palkituimmaksi naisurheilijaksi ja kaikkien suurimpia palkkioita keräävien urheilijoiden listan sijalle 51. Hänen vuositulojensa kerrottiin olevan 27 miljoonaa dollaria. Voittorahoja hän kääri 8 miljoonaa dollaria ja markkinointiyhteistöistä 19 miljoonaa dollaria.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö