Pelimarkkinointi

M&M 16.8.2017 08:02

Seriously luottaa pelimarkkinoinnin tuotannon Valve Median käsiin

Valve Media ja peliyhtiö Seriously ovat solmineet yhteistyön pelien markkinoinnin tuotannosta.

Peliyhtiöt ovat tunnetusti kovia markkinoimaan.

Esimerkiksi Supercell käytti viime vuonna 2,1 miljardin liikevaihdostaan 300 miljoonaa euroa markkinointiin. Markkinointibudjetti pieneni.

Rovio taas ei julkista markkinointibudjettiaan, kertoo Talouselämä, jonka mukaan menestyvien peliyhtiöiden on tavallista käyttää noin 30 prosenttia liikevaihdostaan markkinointiin.

Markkinointiviestinnän alan yritykselle voi siis olla suoranainen lottovoitto saada peliyhtiö asiakkaakseen.

Tiistaina 15. elokuuta tuoreen yhteistyönsä julkistivat suomalainen peliyhtiö Seriously Digital Entertainment ja Valve Media. Sopimus liittyy Seriouslyn pelien markkinoinnin tuotantoon.

Kumppanuusmallissa Valve on yhteistyössä Seriouslyn Helsingin ja Los Angelesin tiimien kanssa, yritykset kertovat tiedotteessaan. Tuloksena syntyvät markkinointikampanjat näkyvät Seriouslyn sosiaalisessa mediassa.

"Perinteisesti pelialan yritykset rakentavat tämän tyyppisen osaamisen talon sisään", Seriouslyn luova johtaja Petri Järvilehto sanoo tiedotteessa.

Järvilehto kuvailee peliyhtiön markkinointiviestinnän olevan rajussa kasvussa.

Seriously lanseerasi ensimmäisen Best Fiends -pelinsä syksyllä 2014. Vuonna 2015 yhtiö teki 18,7 miljoonaa euroa liikevaihtoa ja käytti summasta yli 80 prosenttia markkinointiin. Viime vuonna Seriouslyn liikevaihto kasvoi noin 60 prosenttia yli 30 miljoonaan euroon.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö