Hyväntekeväisyysmedia

1.11.2011 12:59 päivitetty 4.2.2016 10:12

Sharewoodin robinhoodit haalivat 33 000 euroa vuodessa

Hyväntekeväisyyspalvelu Sharewood on saanut 20 000 suomalaista klikkailemaan mainoksilla rahaa valitsemilleen avustusjärjestöille.

Hyväntekeväisyysmedia Sharewood on rikkonut 20 000 käyttäjän rajan. Verkkopalvelun käyttäjät ovat vuodessa keränneet avustusjärjestöille 33 000 euroa.

Palvelussa kuluttaja valitsee itselleen avustusjärjestön, jota hän tukee klikkailemalla mainoksia. Jokaisesta vastaanotetusta markkinointiviestistä mainostaja maksaa viisi senttiä avustusjärjestölle. Lisäksi käyttäjien kesken arvotaan viikoittain palkintoja. Voittajan avustuskohde saa aina kymmenen prosenttia palkinnon arvosta.

Palvelu on ilmainen kuluttajille ja hyväntekeväisyysjärjestöille.

Raha tulee Sharewoodissa mainostavilta yrityksiltä, kuten Primulalta. Yrityksille Sharewood tarjoaa asiakkaita ja suosittelijoita.

Sharewoodissa on mukana 36 luotettua avustusjärjestöä, kuten MLL, Punainen Risti, Plan ja WWF.

Sharewoodin käyttäjiä ovat muun muassa kansanedustaja Anni Sinnemäki (avustuskohde Luonto-liitto), jalkapalloilija Aki Riihilahti (Icehearts) ja näyttelijä Mikko Leppilampi (WWF). Verkkopalvelu avattiin kuluttajille toukokuussa 2010.