Yhtiöt kehittävät ja tarjoavat yhdessä sekä digityökaluja että kokonaispalveluja listayhtiöiden sijoittajaviestintään muun muassa listautumisprosesseissa, viestinnässä ja taloudellisessa raportoinnissa sekä vuosikertomuksissa.

Tiimi koostuu sijoittajaviestinnän ammattilaisten lisäksi mediaviestinnän, analytiikan ja digimarkkinoinnin senior-tason osaajista.

IR Partners on Tiina Olkkosen perustama sijoittajaviestinnän asiantuntijayritys. OSG Agency puolestaan on luoviin ratkaisuihin ja digitaaliseen markkinointiin erikoistunut mainostoimisto. OSG Viestintä toimii yritysten viestinnän strategisena kumppanina.

IR Partnersin toimitusjohtaja Tiina Olkkonen kertoo tuoreiden yhteistyökumppaneiden päättäneen lyödä viisaat päänsä yhteen, jotta he voisivat yhdessä asiakkaiden yhä nopeammin muuttuviin ja monimutkaistuviin liiketoiminnan haasteisiin.

”Olemme luoneet kokeneen tiimin, joka hallitsee niin liikkeenjohdon konsultoinnin, vaikuttajaviestinnän, brändin rakentamisen kuin digimarkkinoinnin ja sijoittajaviestinnän sekä pörssilistautumisten viestinnällisen neuvonannon”, Olkkonen kertoo tiedotteessa.

Ensimmäiset yhteiset asiakastyöt ovat jo käynnistymässä. Yhtiöillä on yhteensä noin 40 omaa työntekijää ja lisäksi noin 20 hengen verkosto eri alojen ammattilaisia tiimejä täydentämässä.

Yhtiöillä ei ole keskenään kilpailevaa toimintaa, ja ne jakavat keskenään resursseja ja tiloja ilman omistuksellista yhteyttä.

OSG Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez toteaa, että toimistossa on tehty aiemminkin talousviestintää, kuten vuosikertomuksia, mutta varsinaista sijoittajaviestinnän palvelua OSG:llä ei ole ollut.

”Lähdemme nyt innolla kehittämään uutta konseptia ja sitä, kuinka voimme eri osaamisalueita yhdistämällä kasvattaa asiakasyritystemme omistaja-arvoa”, Perez sanoo.

Vastaanotto digitaalisen markkinoinnin ja analytiikan sekä sijoittajaviestinnän yhdistämiselle on ollut OSG Agencyn toimitusjohtajan Mikko Raunion mukaan ”erittäin positiivinen”.

”Digitaaliset työkalut ovat jo pitkään todistaneet toimivuutensa markkinoinnissa.”

”Nyt pystymme hyödyntämään asiantuntijuuttamme ja osaamistamme uudella, mielenkiintoisella tavalla, kun autamme listayhtiöitä tekemään datavetoista, kohdennetumpaa sijoittajaviestintää”, Raunio arvioi.