Markkinointialan isosta uutisesta oli huhuttu jonkin aikaa. Nyt tulee varmistus.

Suomen johtava juomavalmistaja Sinebrychoff vaihtaa lead agencyä. Vuosia Hasan & Partnersin kanssa yhteistyötä tehnyt juomayhtiö tiedotti uutisen yhdessä uuden kumppaninsa kanssa.

Reaktor Creative on juuri sitä, mitä tulevaisuudessa tarvitsemme”, sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Alexander Sneen tiedotteessa.

Kun Sinebrychoff aloittaa yhteistyön bränditoimisto Reaktor Creativen, se siirtää kaikkien brändiensä eli Karhun, Koffin ja Batteryn markkinointiviestinnän ja strategisen kehityksen uudelle kumppanilleen.

”Kattavan kumppanikartoituksen jälkeen päätös oli helppo. Olemme kehittyneet organisaationa ja uskomme, että Reaktor Creativen luovan työn laatu sekä läpinäkyvät ja asiakasta osallistavat työskentelytavat osuvat kanssamme täydellisesti yksiin”, Sneen kommentoi.

Markkinointi & Mainonnalle Sneen lisää, että valintaprosessi kesti noin kuukauden.

”Arvioimme erilaisia toimistoja ja juttelimme useiden kanssa. Realistinen prosessi oli, että elokuun lopussa aloitimme, ja päätös tehtiin kaksi viikko sitten”, Sneen kertoo.

Vaikuttaa siltä, että Reaktor Creative teki vaikutuksen monella tasolla. Sneen korostaa, että toimistoa ei valittu klassisella pitchillä, vaan Reaktor Creativen kanssa tehtiin projekti, jossa kokonaisuus vakuutti erityisesti strategiatyön osalta. Sneen painottaa, että Reaktor Creativessä vakuutti kansainvälisen tason työ, mutta myös tekemisen helppous ja rentous.

”Juttelimme usean toimiston kanssa ja päädyimme Reaktor Creativeen. Heidän kanssaan oli hyvä kemia ja niin sanottu way of working”, Koffin markkinointijohtaja toteaa.

Tiedotteessa Sneen kommentoi, että Sinebrychoff on onnistunut erinomaisesti uudistamaan brändejään palvellakseen yhä paremmin kuluttajien tarpeita, jotka kehittyvät alati muuttuvan maailman mukana. Erikoislaatuisesta vuodesta huolimatta tulevaisuus näyttää valoisalta.

”Odotan innolla, miten uusi kumppanimme haastaa ajatteluamme ja varmistaa, että pysymme jatkossakin edelläkävijöinä. Reaktor Creativella on itsevarma, eteenpäin katsova ja strateginen ote, jota olen oppinut arvostamaan työskennellessäni kansainvälisten toimistojen, kuten Wieden & Kennedyn kanssa. Creativen tiimi on kokenut ja itsevarma mutta helposti lähestyttävä”, Sneen jatkaa.

Sinebrychoff tuli Reaktor Creativen suurin suomalaisasiakas

Monialaisen designin ja teknologian huippuosaamisesta ammentava Reaktor Creative aloitti toimintansa Suomessa tänä syksynä.

Teknologiayhtiö Reaktorin Amsterdamin-toimiston design-osastona kolmen viime vuoden aikana rakennettu yksikkö keskittyy luovaan suunnitteluun, tarinankerrontaan ja moderniin brändinrakennukseen.

Maakonttoreiden välinen yksikkö työllistää tällä hetkellä 25 suunnittelijaa. Sinebrychoff on toimiston yksi ensimmäisiä ja suurin julkinen suomalaisasiakas.

”Olemme otettuja ja innoissamme, että pääsemme rakentamaan arvovaltaisia ja suosittuja brändejä ja tekemään töitä asiakkaan kanssa, jolla on näkemystä sekä rohkeutta arvostaa oikeita asioita: erottautuvaa luovaa ja sellaisia työtapoja, joilla se saavutetaan”, sanoo Reaktor Creativen vastaava luova johtaja Niclas Kristiansson.

Kristianssonin mukaan Reaktor Creativen työn keskiössä on intohimo luovaan suunnittelun, mutta yksikön toimintakulttuuri kytkeytyy luontevasti strategiaan, tuote- ja palveluajatteluun sekä teknologiaan.

”Meille lead-toimiston mentaliteetti tarkoittaa palvelemista designin ja tarinankerronnan keinoin missä tahansa asiakkaamme sitä tarvitsee, jotta se voi rakentaa brändiään modernilla ja tuloksekkaalla tavalla”, Kristiansson kuvailee.

Reaktor Creative jatkaa rekrytointia

Reaktor Creative on jatkanut nopeaa kasvuaan myös rekrytoinneissa. Viime viikkoina yksikköön on palkattu esimerkiksi Cannesissa ja Cliossa palkittu suunnittelija ja animaattori Jonathan McGhee, Reaktorille palaava brändiasiantuntija ja Compensate-säätiön co-founder Minna Kaitala sekä Vapa Medialta toimittajataustainen copywriter ja strategi Sebastian Koskinen.

”Painotamme rekrytoinnissamme huippuosaamisen lisäksi avointa mieltä uudenlaisiin työskentelytapoihin ja innostusta uuden rakentamiseen”, Kristiansson sanoo.