Kauppa

M&M 7.11.2017 08:53 päivitetty 7.11.2017 09:01

Sinkkujen päivä aloittaa Gigantin tärkeimmän sesongin

Saana Säilynoja

Sinkkuutta juhlistavasta päivästä on tullut merkittävä kauppapäivä Kiinan lisäksi jo muissakin maissa.

Kiinassa Single's Day, eli 11. marraskuuta on vuoden merkittävin shoppailupäivä. Esimerkiksi kiinalainen verkkokauppajätti Alibaba on rakentanut kokonaisen festivaalin päivän ympärille.

Alunperin sinkkuelämää Kiinassa juhlistava päivä on saanut jalansijaa myös muualla maailmassa. Forbes esimerkiksi kehottaa amerikkalaisyrityksiä jo siirtämään panoksensa Black Friday'sta sinkkujen päivään.

Suomessa päivään panostaa esimerkiksi elektroniikkaketju Gigantti.

"Seuraamme tarkasti mitä maailmalla tapahtuu ja mitkä ovat kansainvälisiä kaupan alan trendejä. Ennustamme, että Singles' Day tulee olemaan suosittu", Gigantin myynti- ja markkinointijohtaja Niko Sandström kertoo tiedotteessa.

"Singles' Day aloittaa kaupan alalla vuoden tärkeimmän sesongin, joka jatkuu Black Fridaylla ja joulukaupalla", Sandström sanoo.

Gigantin sinkkupäiväkampanjan keulakuvana on sosiaalisen median sensaatio The Fat Jewish, oikealta nimeltään Josh Ostrovsky. Huumoripäivityksiä Instagramissa julkaisevalla hahmolla on kuvapalvelussa yli 10 miljoonaa seuraajaa. Hän on noussut julkisuuteen myös television, elokuvien, mainosten ja mallintöiden kautta.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin Dixons Carphonen omistukseen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yhteiskunta

23.08.2019 14:59

Kuntaliitto valitsi Milttonin

Suomen Kuntaliitto ry on valinnut Milttonin viestintä- ja markkinointipalvelujensa strategiseksi ja operatiiviseksi kumppaniksi.