Markkinointi

M&M 8.11.2017 09:10 päivitetty 8.11.2017 11:18

Sisältömarkkinointi kasvaa satojen miljardien markkinaksi

Maailmanlaajuisesti sisältömarkkinointiin tullaan käyttämään jo yli 400 miljardia dollaria muutaman vuoden kuluessa, ennustaa Technavio.

Sisältömarkkinointibisnes kasvaa maailmanlaajuisesti 412,9 miljardin dollarin arvoon vuoteen 2021 mennessä, ennustaa markkina-analyysiyhtiö Technavio tuoreessa raportissaan.

Viime vuonna sisältömarkkinoinnin arvo koko maailmassa oli noin 196 miljardia dollaria. Ennusteen mukaan sisältömarkkinointiin käytettävä rahamäärä kasvaa 16 prosentin vuosivauhdilla.

"Perinteisen markkinoinnin vaikuttavuus vähenee päivä päivältä", Technavion johtava analyytikko Ujjwal Doshi sanoo Business Wirelle.

"Yritysten täytyy ottaa käyttöönsä viimeisimmät markkinointitrendit tehostaakseen liiketoimintaansa ja lisätäkseen kuluttajapohjaansa."

Doshin mukaan sisältömarkkinointi on taloudellinen ja tehokas tapa rakentaa bränditunnettuutta.

"Jos yleisön jäsenet voivat luottaa yhtiöön tiedonjakajana, he todennäköisemmin ostavat saman yhtiön tuotteita", Doshi sanoo.

Tällä viikolla julkaistun Fonectan kyselyn mukaan suomalaisyrityksistä yli kolmannes aikoo lisätä rahaa sisältömarkkinointiin. Kyselyyn vastanneista yrityksistä vain 19 prosenttia oli käyttänyt sisältömarkkinointiin rahaa kuluneiden 12 kuukauden aikana.

Toisaalta elokuussa julkaistussa Spoonin ja Norstatin selvityksessä suomalaisista yrityksistä 84 prosenttia kertoo tekevänsä sisältömarkkinointia. Näistä yrityksistä 60 prosenttia aikoo selvityksen mukaan kasvattaa sisältömarkkinointibudjettiaan ja 40 prosenttia pitää sen ennallaan.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö