Ilmeuudistukset

Ville Perttula 17.12.2018 14:06 päivitetty 17.12.2018 14:54

Sisäministeriö uudisti ilmeensä ja vaihtoi vahvoihin väreihin: "Halusimme voimakkaat ja raikkaat sävyt"

Sisäministeriö

Uudistuksesta vastasi Bob the Robot.

Sisäministeriö on uudistanut ilmettään. Uudistuksen on toteuttanut mainostoimisto Bob the Robotin art director Kuisma Väänänen.

Sisäministeriö kertoo verkkosivuillaan, että uuden ilmeen lähtökohtana on olla raikas ja visuaalisesti moderni. Uusi visuaalinen ilme rakentuu Suomen leijonan ympärille. Uudistus näkyy muun muassa sisäministeriön verkkosivuilla ja ministeriön omissa materiaaleissa kuten käyntikorteissa.

Sisäministeriön viestintäjohtaja Eriikka Koistinen kertoo, että kyseessä ei ole varsinainen brändiuudistus. Yksi näkyvimmistä muutoksista on modernisoitu leijonatunnus.

"Uusi ilme kertautuu kaikkiin meidän tuotteisiimme jatkossa. Tunnus on modernisoitu, leijona on pelkistetty", Koistinen kertoo M&M:lle.

 

Sisäministeriö halusi uudistaa myös värimaailmaansa. Aiemmin sisäministeriön tunnusväri oli vaaleanvihreä, ja nyt uuteen väripalettiin kuuluvat vihreä, sininen, viininpunainen ja murrettu oranssi.

"Halusimme voimakkaat ja raikkaat sävyt, mutta emme halunneet turvautua pelkästään siniseen, koska se on poliisin tunnusväri. Haimme vahvan toimijan värejä."

Koistisen mukaan ilmeuudistus maksoi noin 20 000 euroa. Sisäministeriön edellisestä uudistuksesta on aikaa neljä vuotta. Tuolloin sisäasiainministeriö muuttui sisäministeriöksi.

Korjaus 17.12.2018 klo: 14:50 Yksi sisäministeriön tunnusväreistä on murrettu oranssi, ei ruskea, kuten jutussa aiemmin kerrottiin.

Kommentti

19.03.2019 11:37

Oi vaalihuuma, missä viivyt?

Suomessa vieraileva turisti ei huomaa mistään, että eduskuntavaaleihimme on alle kuukausi aikaa. Milloin vaalimainonta käynnistyy toden teolla?