Suomen Lähikauppa Oy kokeileekin nyt uutta formaattia kolmessa myymälässään, Helsingin Aurinkolahdessa, Lauttasaaressa ja Tampereen rautatieasemalla. Uudistuksen myötä kauppojen tarjonta tulee painottumaan tuoreuteen ja palveluihin.”Kaupan kokonaistilasta on tuoreille ennen ollut noin 30 prosenttia, nyt lähes 50 prosenttia, joten muutos entiseen on suuri. Myös palveluiden sujuvuuteen on uudessa formaatissa satsattu, sillä esimerkiksi pakettien nouto kaupoistamme on lisääntynyt tänä vuonna 20 prosentilla”, Suomen Lähikaupan toimitusjohtaja Ralf Holmlund kertoo.

Verkkokaupan kasvu on lisäksi tuonut lähikaupalle uuden palvelutehtävän, kun paketteja haetaan yhä useammin omasta lähikaupasta. Suomen Lähikauppa vastaa tulevaisuuden trendeihin uudistamalla Siwa-myymälöitään.”On yhteiskunnallisestikin tärkeää, että myös lähikauppaverkkoon investoidaan. Siwa on jo nyt lukumääräisesti Suomen suurin lähikauppaketju, ja ensi vuonna tulemme panostamaan voimakkaasti sekä olemassa olevan kauppaverkon remontteihin että uusien kauppojen perustamiseen. Tavoitteenamme on avata 20 uutta Siwaa ensi vuonna ja uudistaa noin 100 myymälää”, Holmlund sanoo.

Lähde: Talouselämä