Media

M&M 5.12.2017 16:27

Skandaaliuutiset kasvattivat tilaajamääriä – yhdysvaltalaislehti vähentää ilmaista sisältöä

Colourbox

The New York Times rohkaistui kokeilemaan maksumuurin aikaistamista.

The New York Times on päättänyt laskea ilmaisten artikkeleiden määrää saadakseen enemmän maksavia lukijoita, uutisoi Bloomberg.

Kyseessä on ensimmäinen muutos lehden maksumuuripolitiikkaan, jonka se otti käyttöön vuonna 2012. Tähän asti lukijat ovat saaneet lukea kymmenen artikkelia ilmaiseksi kuukaudessa, kunnes heitä on pyydetty maksamaan sisällöstä. Nyt määrä laskee viiteen.

Bloombergin mukaan Trump ja Hollywoodin seksiskandaaliskuupit ovat avittaneet NYT:in online-tilaajamäärät nousuun: syyskuussa lehdellä oli 2,5 miljoonaa tilaajaa, mikä on 60 prosenttia enemmän edellisvuoteen verrattuna. Uutistoimiston haastatteleman varatoimitusjohtajan Meredith Kopit Levienin mukaan nyt onkin hyvä hetki kokeilla ilmaiseksi jaettavan sisällön vähentämistä, sillä kysyntä journalismille on huipussaan.

Kesäkuussa NYT taas muutti käytäntöjään niin, että sosiaalisen median linkkien kautta tulevat lukijat törmäävät maksumuuriin kolmen jutun jälkeen, kun aiemmin kaikki somen kautta luetut jutut olivat ilmaisia. Muutos kasvatti tilaajamääriä.

Kyseessä ei ole ainoa yhdysvaltalaislehti, joka on viime aikoina muuttanut maksumuurikäytäntöjään. Toukokuussa Boston Globe laski ilmaisten artikkelien määrää kahdesta viiteen, mikä johti tilauspiikkiin. The Wall Street Journal on alkanut pyytää lukijoita tilaamaan uutiskirjeen, jotta he voivat jatkaa ilmaisen sisällön lukemista.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.