Brändien arvostus 2014

Laura Kukkonen 24.11.2014 12:40 päivitetty 4.2.2016 10:48

Sloggi ohitti mustan hevosen ja nousi Top 3 -listalle

Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki.

Suomen arvostetuin vaatemerkki on Nanso.

Viime vuonna Nanso oli toisella sijalla, mutta se kiilasi Reiman lastenvaatteiden ohi. Reima putosi voittosijalta toiseksi.

Kolmanneksi arvostetuin vaatemerkki Suomessa on alusvaatemerkki Sloggi, joka vei sijan neljänneksi pudonneelta, niin ikään alusvaatteita valmistavalta, Black Horselta.

Tiedot perustuvat Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2014 -tutkimukseen. Tutkimuksessa selvitettiin 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4–10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa.

Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa.

Taloustutkimus toteutti tutkimuksen kesäkuussa 2014. Siihen vastasi 1006 henkilöä.

Tutkitut brändit valittiin erillisessä esitutkimuksessa maaliskuussa 2014, jolloin selvitettiin spontaanisti tunnetuimmat brändit 115 tuoteryhmässä. Varsinainen tutkimus toteutettiin kirjekyselynä.

Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta.

Arvostetuimmista brändeistä voi lukea myös Talentumin Summa-palvelusta. Rekisteröidy osoitteessa summa.talentum.fi. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

17.06.2019 15:56

Frantic nimitti Emma Laihon johtamaan suunnittelua

Laihon keskeisiä vastuualueita uudessa roolissa ovat Franticin suunnitteluyhteisön kehittäminen, asiakkaiden muotoiluosaamisen kehittäminen ja muotoiluverkostoissa vaikuttaminen.