SANOMALEHTIMAINONTA

2.12.2008 09:27 päivitetty 4.2.2016 09:44

Slumps, sanoi lehtimainonta

Sanomalehtimainonta romahti Yhdysvalloissa kolmannella kvartaalilla historialliset 18 prosenttia.

Sanomalehtimainonta romahti Yhdysvalloissa kolmannella kvartaalilla historialliset 18 prosenttia.

Newspaper Association of American tuoreiden lukujen mukaan sanomalehtien keräämä mainosraha tippui heinä-syyskuussa peräti kahdella miljardilla dollarilla. Vielä huolestuttavampi merkki on se, että myös lehtien verkkomainonnan määrä on laskenut kaksi kvartaalia peräkkäin.

Synkkien lukujen takana on sanomalehdistön pitkään kestänyt hiipuminen yhdistettynä finanssikriisiin. Romahdus on syönyt kaikkia sanomalehtimainonnan muotoja. Luokiteltujen ilmoitusten tuomat tulot tippuivat yli 30 prosenttia ja vähittäiskaupan ilmoittelu miltei 12 prosenttia. Verkkomainonta hiipui kolme prosenttia.

Asiantuntijat odottavat loppuvuoden lukujen olevan vielä synkempiä.