Kasvuyritystapahtuma Slush järjestää jälleen tapahtuman Japanissa. Slush Asia järjestetään Tokiossa 13.-14. toukokuuta.

Slush Asia järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2015 keväällä. Tapahtumaan saapui tuolloin yli 3000 osallistujaa, joiden joukossa oli 250 kasvuyritystä, 100 pääomasijoittajaa sekä 200 median edustajaa eri puolilta maailmaa.

Tänä vuonna tapahtuman kävijämäärän odotetaan kasvavan, ja paikalle odotetaan yli 4000 osallistujaa.

Slushin mukaan Japanissa järjestettävä tapahtuma pyrkii rohkaisemaan uutta japanilaissukupolvea kohti yrittäjyyttä luomalla uusia roolimalleja ja rakentamalla yhteisöä kasvuyrittäjyyden tueksi.

"Japanissa kaikissa kansakunnan tilaa luotaavissa paneelikeskusteluissa tiedetään, miten maa pelastuu. Harva on siirtynyt sanoista tekoihin, joten olemme käärineet hihat Slush Asian järjestäjäporukalla. Tulevaisuuden masayoshisonit, hiroshimikitanit ja jackmat tekevät tänään Slush Asiaa", sanoo Slush Asian pääjärjestäjä Antti Sonninen tiedotteessa.

Slush Asia 2016 -tapahtuman teemana on ihmisten ja teknologian välinen vuoropuhelu. Ohjelmassa on puheenvuoroja muun muassa tekoälystä, robotiikasta, virtuaalitodellisuudesta ja avaruusteknologiasta.

Viime viikonloppuna Tokiossa järjestettiin Junction Asia, joka on viime marraskuussa Helsingissä järjestetyn Euroopan suurimman ohjelmointitapahtuma Junctionin sisartapahtuma. Junction Asia järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa.

Tokiossa järjestettyyn hackathoniin saapui paikalle yli 300 ohjelmistokehittäjää yli 15 maasta työskentelemään uusimpien teknologioiden parissa. 48 tunnin aikana tiimit kehittivät ratkaisuja eri teemojen, kuten robotiikan, tekoälyn ja lentomatkustamisen ympärille. Tapahtuman yhteistyökumppaneihin kuuluivat muun muassa Intel, NEC, Lenovo, Japan Airlines sekä SoftBank Group.

Junction on lähtöisin suomalaisesta, opiskelijavetoisesta Aalto Entrepreneurship Societysta.