Uusi mainosverkosto kulkee työnimellä Snap Audience Network. Snapchat kertoi hankkeesta Snap Partner -huippukokouksessa Los Angelesissa torstaina. Asiasta kertoo AdAge.

Toistaiseksi uudesta palvelusta tiedetään hyvin vähän. Yhtiö ei kertonut yksityiskohtia siitä, minkälaista kohdentamista palvelu tarjoaisi ja ketkä kumppanit voisivat ottaa sen käyttöönsä ensimmäisinä.

Yhtiö kertoi kuitenkin värväävänsä parhaillaan sovelluksia verkoston käyttäjiksi.

Verkosto toimittaisi asiakkaille Snapchatin tavaramerkiksi muodostuneita vertikaalivideomainoksia, jotka on suunnattu mobiilikäyttäjille.

Mediatoimistokonserni GroupM:n liiketoimintatiedon hallinnasta vastaava johtaja Brian Wieser totesi AdAgelle, että Snapchatin on ensin myytävä oma mainoskapasiteettinsa ennen kuin yhtiö lähtee leviämään muualle.

Wieserin arvion mukaan uusi verkosto voi onnistua, mikäli se on läpinäkyvä mainostajan suuntaan, eli mainostaja tietää toisin sanoen, missä heidän mainoksensa pyörivät.