Digimainonta

Aleksi Ylä-Anttila 29.4. 10:48

Snapchat vastaa markkinoijien toiveisiin – esittelee uuden, eksklusiivisen mainosalustan

Colourbox

Snapchat on ilmoittautunut korkealuokkaisille mainosmarkkinoille uudella tuotteella yhdistäen oman automaattisen mainosalustansa etukäteismaksuun perustuvaan mainosten maksujärjestelmään.

Yhtiön uusi "Snap Select" -alusta antaa mahdollisuuden ostaa mainoksia ilman tarjouskilpaa samaan tapaan kuin Googlen Preferred, mikä tekee mahdolliseksi ostaa mainosaikaa kaikkein suosituimpien YouTube-tilien yhteyteen. Asiasta kertoo AdAge.

Snapchatin uusi etukäteismaksu antaa brändeille vakaan hinnan ja takuun yleisön määrästä, mikä auttaa ostajia ja kampanjoiden suunnittelijoita saamaan enemmän tehoa kampanjoihinsa. Digialustat vertaavatkin tätä tapaa perinteiseen television mainosmyyntiin, jossa hinta kampanjoille sovitaan etukäteen.

Snapchat ei paljasta, kuinka se päättää, minkä tilien yhteyteen mainokset päätyvät, mutta kertoo niiden olevan sellaisia, joilla on isoimmat ja uskollisimmat seuraajat. Yhtiö sanoo kertovansa etukäteen, minkä tilien yhteyteen kampanjat menevät.

Valtaosa internetin mainosmyynnistä tapahtuu automatisoiduilla huutokaupoilla, joiden tulos ei ole ennustettavissa. Tämä koskee erityisesti sitä, missä mainokset ajetaan ulos.

Brändit ovatkin yhä enemmän huolistaan maineestaan, koska myös sosiaalisen median videoita arvioidaan nykyään kriittisesti. Tästä syystä mainospaikkojen valintaan kiinnitetään enemmän huomiota. Esimerkiksi YouTube, Facebook ja Twitter tyrivät, kun niiden piti poistaa Uuden Seelannin verilöylystä kertovia klippejä alustaltaan.   

Snapchatilla on aina ollut suhteellisen hyvä kontrolli alustansa sisältöön, sillä suurin osa videoista on yksityisiä. Uusi mainonnan ostamisen tapa on esitelty samaan aikaan, kun yhtiö investoi ammattilaisten tuottamiin sisältöihin.

Yhtiö kertoi aiemmin aloittavansa 10 uuden alkuperäissarjan esittämisen. Uutuusohjelmiin lukeutuu käsikirjoitettua draamaa, realitysarjoja sekä uutisia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö