"Real friends" -nimeä kantavassa kampanjassa Snapchat nostaa keskiöön tavalliset ihmiset, joiden elämään pikaviestisovellus kiinteästi kuuluu. Videolla esiintyy 70 sovelluksen käyttäjää yhteensä 12 maasta, kertovat muun muassa The Campaign ja AdAge.

Tiistaina julkistettu kampanja on Snapchatin omistaman emoyhtiön Snap in historian ensimmäinen merkittävä, globaali mainoskampanja. Se käynnistyy ensin Yhdysvalloissa, Australiassa ja Intiassa ja starttaa Euroopassa syksyllä. Kampanjan toteutuksesta vastaa in-house -tiimi.

Kampanjan mainoksia sijoitetaan muun muassa Spotify- ja Pandora-musiikkipalveluihin. Snapchatin mukaan kampanjaan sisältyy myös vaikuttajamarkkinointia Instagram-vaikuttajien toimesta.

Lisäksi osana kampanjaa New Yorkissa sijaitseville ulkomainsopinnoille laitetaan näkyville kuuluisien ihmisten ystävyyttä ja sen merkitystä kuvaavia lausahduksia. Mukana on muun muassa näyttelijä Marlene Dietrich in ikoninen lausahdus: "Vain niillä ystävillä, joille voit soittaa neljältä aamuyöllä, on merkitystä".

Keskiössä ovat kuitenkin tavalliset ihmiset ja heidän arkielämänsä. Snapchat haluaa puhutella ihmisiä sillä, mikä on tehnyt palvelusta suositun; yhteisöllisyydellä ja arkielämän yksittäisistä hetkistä kumpuavilla elämyksillä.

Snap ei ole kertonut, kuinka paljon rahaa se käyttää kampanjaan. Ajankohta globaalin markkinointipanostuksen tekemiselle on kuitenkin otollisin mahdollinen.

Snapchat kasvatti käyttäjämääräänsä vuoden toisella neljänneksellä 13 miljoonalla käyttäjällä. Päivittäisten käyttäjien 13 miljoonan lisäys on suurin peräkkäisten kvartaalien kasvu sitten yhtiön vuoden 2017 listautumisen. Sovelluksella on nyt yhteensä 203 miljoonaa päivittäistä käyttäjää.

Snapin toisen kvartaalin liikevaihto nousi 48 prosenttia vuoden takaisesta 388 miljoonaan dollariin, kun analyytikot povasivat 360 miljoonan dollarin liikevaihtoa.