BRÄNDIT

M&M 2.2.2017 18:03

SNG Group nappasi Anno-brändin Anttilan konkurssipesältä

Sisustustuotebrändin uusi mallisto julkistamaan Habitare-messuilla myöhemmin tänä syksynä.

Suomalainen SGN Group on ostanut Anno Collection -tuotemerkin sekä siihen liittyvät immateriaalioikeudet Anttilan konkurssipesältä.

Anno Collection on suomalainen kodintekstiileistä ja sisustustuotteista tunnettu brändi, joka aloitti vuonna 2007 osana Keskoa.

Tuotemerkin takana jatkavat brändiä jo useamman vuoden kehittäneet pääsuunnittelija Pia Lehtovuori sekä kaupallinen johtaja Vivi Berg.

"Näen suurta potentiaalia Anno-tuotemerkissä. Vahvan brändin lisäksi Anno-tuotteet ovat hintalaatu-suhteeltaan erinomaisia. Tuotteet ovat ajankohtaisia, mutta samanaikaisesti ajattomia", kertoo Anno Collection Oy:n ja SNG Groupin toimitusjohtaja Stefan Nieminen tiedotteessa.

Brändin uusi mallisto tullaan julkistamaan Habitare-messuilla syyskuussa. Yhtiön mukaan suosittuja tuotteita, kuten Pandora- ja Jalpaikka -villamattoja, pellavatuotteita ja kuoseja, tullaan varmuudella jatkamaan mallistossa.

SGN Group  on vuonna 1933 perustettu perheyritys, jolla on liiketoimintaa myös Venäjällä ja Ruotsissa. Konserni työllistää yhteensä yli 300 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Yhtiöön kuuluu muun muassa huhtikuussa 2016 Stockmannilta ostettu Hobby Hall.