Sokos.fi:n uusin palvelu on suomalainen TailorGuide-kokosuosituspalvelu, joka on suunniteltu erityisesti muodin verkkokaupoille.

SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan kehitysjohtaja Päivi Juntunen toteaa, että osa ihmisistä kokee muodin ostamisen verkossa hankalaksi, kun ei pääse sovittamaan ja toteamaan omaa kokoaan.

”Haluamme helppokäyttöisen digitaalisen sovituspalvelun avulla auttaa jatkuvasti kasvavan verkkokauppamme asiakkaita oikean koon valitsemisessa”, Juntunen kertoo tiedotteessa.

Asiakaspalvelun ja -kokemuksen kehittämisen ohella uusi palvelu pyrkii vastaamaan ilmastonmuutoksen mukanaan tuomiin haasteisiin.

Sokos.fi-verkkokaupan Product Owner Juho Mustakangas toteaa, että palauttaminen on yksi suurimpia verkkokaupan kulueriä ja tuotteiden edestakainen kuljettaminen kuormittaa myös ympäristöä.

”TailorGuide-palvelun avulla voimme auttaa asiakkaitamme valitsemaan sopivan koon, jolloin myös asiakkaan aikaa ja vaivaa säästyy”, Mustakangas sanoo.

Uusi palvelu suosittelee kokoa käyttäjän mittoihin perustuen sekä hyödyntämällä valmistajien omia kokotaulukoita. Vartalon mittaus tehdään käyttämällä TailorGuide-sovellusta.

Sovelluksella otetaan kolme kuvaa: edestä, sivulta ja taustasta. Kuvat tuhoutuvat heti mittojen laskennan jälkeen, eivätkä näin ollen jää laitteen muistiin. Mitat säilytetään TailorGuiden pilvipalvelussa, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

Palvelu näkyy verkkokaupan tuotekortilla TailorGuide-linkkinä niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat TailorGuide-palvelun piirissä.

Kun käyttäjällä on oma profiili, palvelun avulla on mahdollisuus saada omien mittojen mukaiset kokosuositukset. Linkin kautta avautuvan pop-up-ikkunan kautta voi halutessaan luoda profiilin myös manuaalisesti, ilman mobiiliapplikaation avulla tehtyä mittausta.

Sovellus on ladattavissa Google Playsta ja App Storesta. TailorGuide-sovellus toimii lähes kaikissa Android- ja iOS-älylaitteissa, joissa on etukamera

”TailorGuide-palvelun piirissä on naisten ja miesten muotimerkkejä ja lisäämme kokoa ajan mukaan uusia tuotemerkkejä.”

”Olen innoissani alkaneesta kokeilusta, ja odotamme asiakkaidemme palautetta ja kokemuksia tästä uudesta palvelusta”, sanoo Juho Mustakangas.