Tavarataloketju Sokos peruu 3+1-nimellä tunnetun alennusmyyntinsä tavarataloissa ja siirtää sen pelkästään verkkoon, S-ryhmä tiedottaa. Päätöstä perustellaan hallituksen ohjeella yli 500 hengen yleisötapahtumien perumisesta tai siirtämisestä.

”Haluamme omalta osaltamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä. Suurten ihmisjoukkojen välttämisellä voi tähän tilanteeseen nyt vaikuttaa. Asiakkaiden ja henkilökunnan terveys on tärkeintä”, SOK tavaratalo- ja erikoisliikekaupan ketjujohtaja Mika Laakso sanoo tiedotteessa.

Kampanja alkaa alkuperäisten suunnitelmien mukaan keskiviikkona ja päättyy sunnuntaina, mutta tarjoukset ovat voimassa vain sokos.fi:ssä. Tavarataloissa kampanja tullaan järjestämään ”myöhemmin”.

SOK kertoo Sokoksen ja Emotion-myymälöiden palvelevan pääosin normaalisti. Varotoimenpiteisiin kuitenkin kuuluu, ettei asiakkaille tehdä pikameikkejä, kestovärjäyksiä tai pikahoitoja eikä kosmetiikkatuotteita kokeilla suoraan iholle. Lisäksi sovituskopeissa asiakasta ei auteta pukeutumisessa.

S-ryhmän mukaan tavaratalojen siivousta ja hygieniaa on tehostettu. Asiakkaita neuvotaan pitämään omasta käsihygieniastaan huolta.