Sisältömarkkinointi

M&M 13.5.2016 08:02

Somen sisällöntuottajilta ja yrityksiltä eettiset ohjeet -"Vaikka toimialaa säätelee jo moni laki ja ohjeistus, ylilyöntejä sattuu edelleen"

Colourbox

Eettisen koodiston tavoite on luoda sisältömarkkinoinnin alalle yhteiset pelisäännöt.

Sisällöntuottajan sosiaalisessa mediassa, eli bloggaajat, tubettajat ja instagrammaajat ovat koonneet yhdessä heidän kanssaan toimivien yritysten kanssa yhteisen eettisen koodiston.

Eettisellä koodistolla on tarkoitus helpottaa kaupallista sisältöyhteistyötä.

PING Ethics -koodisto otetaan käyttöön perjantaina PING Helsinki -sisältömarkkinointitapahtumassa.

Koodistoa ovat olleet tekemässä myös alan järjestöt IAB, MARK, MTL sekä Viesti ry.

PING Ethics -koodiston tavoitteena on luoda sisältömarkkinoinnin alalle yhteiset pelisäännöt sekä auttaa koodiston käyttäjiä avoimeen, luottamukselliseen ja tulokselliseen yhteistyöhön, jossa otetaan huomioon sekä sisällöntuottajan että yrityksen näkökulma yleisöjä unohtamatta.

Koodistoon kootaan toimialaa säätelevät lait ja ohjeistukset ja se sisältää esimerkkejä sisältöyhteistyön oikeanlaiseen merkitsemiseen blogeissa, Instagram-tileillä ja YouTube-kanavilla.

”PING Helsinki -tapahtuman tavoitteena on kehittää koko toimialaa ja luoda kasvua ja uusia mahdollisuuksia kaikille osallistujille. Vaikka toimialaa säätelee jo moni laki ja ohjeistus, ylilyöntejä sattuu edelleen. Ohjeistuksella pyrimme herättämään keskustelua alan pelisäännöistä ja muistuttamaan luottamuksen vaalimisen tärkeydestä kaikessa yhteistyössä”, kertoo tiedotteessa Aku Varamäki, joka on yksi PING Helsinki -tapahtuman perustajista.

Koodiston voivat allekirjoittaa sisällöntuottajat sekä yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjät osoitteessa pingethichs.fi.

PING Ethics -koodiston rakentamisessa ovat olleet mukana seuraavat PING Helsingin kumppaniyritykset A-lehdet, Blogirinki Media, Instamarkkinointi, Manifesto, Meltwater, Retkipaikka, Splay, Toinen Phd, Töttöröö, United Screens, Eckerö Line, Fazer, F-Secure,  IKEA, KLOK, Speakers Forum, ThingLink, Lataamo sekä tapahtuman pääyhteistyökumppani Sonera.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö