Vaate- ja asustemerkki Billebeino on nimittänyt mediapersoona Jekku Berglundin uudeksi markkinointipäälliköksi.

Berglund aloittaa työnsä Billebeinon markkinointipäällikkönä tänään tiistaina 21.1.2020.

Vuoden radioammattilaisena palkittu Berglund on saanut paljon tunnustusta onnistumisistaan radiokanava Loopilla, jossa hän on toiminut sen perustamisesta asti. Berglund tunnetaan myös aktiivisena somevaikuttajana.

Hän kertoi Loopin Facebook-tilillä viime viikon maanantaina saaneensa puhelun, joka sai hänet tarttumaan tarjoukseen kuuden Loopilla vietetyn vuoden jälkeen. Nyt tiedämme, mitä kyseinen puhelu koski.

”Palaset loksahtivat kohdalleen, ja päätös siirtyä Billebeinolle tuntui todella luonnolliselta”, Berglund kertoo tiedotteessa.

Billbeino on entisen ammattilaisjääkiekkoilija ja NHL-pelaaja Ville Leinon ja Juhani Putkosen vuonna 2014 perustama vaatemerkki, jonka liiketoiminta on kasvanut vakaasti perustamisesta lähtien.

Vuonna 2016 liikevaihto oli 700 000 euroa. Viime vuonna liikevaihto oli jo 2,25 miljoonaa euroa, kasvua edellisvuodesta oli 500 000 euroa.

Yritys on onnistunut kasvamaan kannattavasti. Vuonna 2018 liiketulos oli 446 000 euroa.

Ville Leino toivottaa Berglundin ilolla tervetulleeksi yrityksen palvelukseen.

”Ollaan jo pidemmän aikaa seurattu Jekun loistavaa duunia. Ja kun tuli mahdollisuus ’kaapata’ hänet meille, emme epäröineet hetkeäkään”, Leino kertoo.

Myös Berglund kertoo seuranneensa Billebeinon matkaa läheltä alusta lähtien.

”Kuusi vuotta sitten kuvattiin lounastauolla Billebeinolle ekat lippikset. Ei varmaan kukaan meistä silloin ajatellut, että nyt oltaisiin tässä pisteessä.”

Berglundin arvion mukaan interkatiivisuus brändin ja kuluttajien välillä korostuu kuluvana vuonna.

”Enää ei riitä pelkkä mallistojen esittely, vaan kuluttajat haluavat olla osana brändin tekemistä ja tarinaa. Niin kuin minäkin”, Berglund kiteyttää.

Billebeinon suunnitelmassa on kasvaa Suomen ohella etenkin Pohjois-Amerikassa, jossa Leinolla on vahvoja kontakteja.

Viime syksynä yhtiö kertoi avanneensa nettikaupan Amerikan markkinoille.